کد خبر 138701
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تلاش مزدا برای کاهش وابستگی به منابع چینی

شرکت مزدا موتور ژاپن اعلام کرد پس از اینکه قرنطینه‌های کووید- ۱۹ در شانگهای باعث بی‌ثباتی عرضه و اختلال در تولید شد، از تامین‌کنندگان قطعات خود می‌خواهد تا ذخایر خود را در ژاپن افزایش دهند و قطعات را در خارج از چین تولید کنند.

به گزارش پرشین خودرو، درخواست این خودروساز مستقر در هیروشیما بر آسیب‌پذیری زنجیره‌های عرضه گسترده که توسط همه‌گیری و تنش‌های ژئوپلیتیکی آزمایش شده‌اند، تاکید می‌کند و باعث ایجاد عدم اطمینان در کسب‌وکارها می‌شود.

این خودروساز ژاپنی روز سه‌شنبه گزارش زیان عملیاتی ۱۹.۵ میلیارد ین (۱۴۴.۴ میلیون دلاری) برای سه ماهه اول سال مالی خود را به دلیل اختلالات ناشی از اقدامات سختگیرانه مقابله با کووید- ۱۹ در چین گزارش کرد.

مزدا گفت که تراشه‌ها و قطعات ضروری خودرو را برای مونتاژ به چین آورده است، اما در طول قرنطینه شهر نتوانست آن قطعات را از شانگهای دریافت کند.

تاکشی موکای، مدیر اجرایی ارشد این خودروساز گفت: حتی اگر تامین‌کنندگان مستقیم مزدا شرکت‌های ژاپنی و اروپایی بودند، همچنان قطعات از طریق چین وارد می‌شدند. او گفت که مزدا هنگام عقد قرارداد با تامین‌کنندگان برای طراحی مدل‌های جدید در بلندمدت، به دنبال گنجاندن موجودی‌های داخلی بالاتر و تنوع تولید در خارج از چین است.

ایسنا

کد خبر 138701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha