تا پایان شهریور امسال، واردات خودرو عملیاتی می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو گفت: پیش بینی بنده این است که تا پایان شهریورماه سال جاری، مطابق مصوبه هیات وزیران و قانون مجلس، واردات خودرو عملیاتی می شود.

محمدرضا پورابراهیمی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: واردات خودرو را مجلس مصوب کرد و پس از رفع اختلافات در شورای نگهبان، به قانون مبدل و مقرر شد دولت آن را مصوب کرده و بر اساس آن آیین نامه اجرایی واردات خودرو را بنویسد.

وی افزود: گلایه هایی از دولت در خصوص تاخیر در نوشتن آیین نامه ی اجرایی واردات خودرو وجود دارد که امیدواریم با سرعت بخشیدن به این روند و با رقابت حاصل بین محصولات داخلی و خارجی، شاهد افزایش کیفیت خودروها و رضایت مصرف کنندگان باشیم.

 

محمدرضا پور ابراهیمی


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در بخش دیگری از این گفت گو به موضوع ورود خودرو به بازار بورس پرداخت و اضافه کرد: از ورود خودرو به بازار بورس استقبال و به هر میزان بتوانیم فضا را در این خصوص بازترمی کنیم تا کیفیت خودروهای ایرانی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه ورود خودرو به بازار بورس بر شفافیت اطلاعات می افزاید، تصریح کرد: ظرفیت بازار سرمایه در بخش اوراق بهادار یا کالا اهمیت زیادی دارد که در نظام های اقتصادی دیگر به آن اتکاء می کنند.

پورابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه شاکله حضور در بورس، شفاف سازی اطلاعات در بازار خودرو است، خاطرنشان کرد: هرجا بتوانیم با شفافیت اطلاعات، مکانیزم های عرضه و تقاضا را بهم متصل تر کنیم کارایی و بهره وری را افزایش و فساد و رانت را کاهش داده ایم.

 

خبرنگار: رقیه فرخی

کد خبر 138750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha