خودروهای برقی سایپا یکی از نکات مثبت نمایشگاه تحول صنعت خودرو

نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تمام حواشی به پایان رسید و تنها نکته مثبت قابل اشاره این نمایشگاه حضور خودروهای برقی بود که نشان می‌داد صنعت خودرو در حال تلاش برای دست یافتن به تکنولوژی بومی خودروهای برقی با توان داخلی و پتانسیل موجود در کشور است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حواشی بر متن غالب بود و همین حواشی موجب شد تا معدود نکات مثبتی نیز که وجود داشت در سیل اخبار منفی و حاشیه‌های پیرامونی نمایشگاه دیده نشود.

یکی از این نکات مثبت که جا دارد به آن بپردازیم تلاش خودروسازان در کار بر روی خودروهای برقی بود که آن چنان مورد توجه عموم قرار نگرفت.

سایپا در این نمایشگاه محصولی با نام ساینای برقی را به نمایش درآورد که در صورت تولید انبوه توان جلب نظر قشر متوسط علاقمند به محیط زیست را در خود خواهد داشت.

هر چند سابقه کار بر روی خودروهای برقی به چند سال قبل و نمایش تیبا برقی در دانشگاه صنعتی شریف بازمی‌گردد اما نسخه برقی ساینا نشان داد که سایپا توجه ویژه‌ای به خودروهای برقی اقتصادی دارد.

ساینا برقی با موتور 70 واتی و زمان شارژ چهار ساعته توان پیمایش 200 کیلومتر را برای مالک خودرو فراهم می‌کند که هر چند با استاندارد خودروهای برقی دنیا فاصله معناداری دارد اما همین که در این حوزه کار و تلاشی دیده می‌شود جای تقدیر دارد.
بسیاری از کشورها فروش و تردد خودروهای بنزینی را در دهه‌های آینده ممنوع خواهند کرد و این یعنی ما به پایان عصر موتورهای درونسوز نزدیک می‌شویم پس چه بهتر که از هم‌اکنون در پی کسب تکنولوژی خودروهای برقی باشیم.

کشوری مانند چین که در حوزه موتور و گیربکس توان رقابت با کشورهای صاحب نام این عرصه را نداشت از سال‌ها قبل با سرمایه‌گذاری معنادار خود وارد حوزه تولید خودروهای برقی و باتری‌های لیتیوم یونی شد.

آینده‌نگری آن سال چین امروز پاسخ داده و این کشور به قطب اصلی تولید خودرو برقی و باتری لیتیوم یونی تبدیل شده است. همین الگو برای صنعت خودرو ایران نیز می‌تواند صادق باشد به خصوص که خودروسازان ما رابطه مناسبی با خودروسازان چینی دارند.

چنانچه امروز با هوشمندی به سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی بپردازیم و به فکر انتقال تکنولوژی و استفاده از پتانسیل داخلی باشیم می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده از سایر کشورها عقب نمانیم.

خوشبختانه سایپا با تمام کمبودها از سال‌های گذشته وارد این عرصه شده و کار را آغاز کرده است اما ادامه مسیر نیاز به سرمایه گذاری مطلوب و حمایت نهادهای بالادستی را دارد تا به سرانجام موردنظر دست یابد.

خودروی برقی سایپا هر چند در نمایشگاه تحول به دلیل ظاهرش با برخی حاشیه ها مواجه شد اما گاهی بدخبری بهتر از بی‌خبری است. این حواشی موجب شد تا ساینای برقی بیشتر دیده شود و این موضوع به خودی خود می‌تواند محرکی برای علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی باشد.

کد خبر 138894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha