واردات خودرو از چین و هند موفق نخواهد بود

نماینده مردم فارس در خانه ملت، با اشاره به اینکه از اراده دولت برای تسهیل در واردات خودرو خوش بین نیستیم، گفت: مصرف کنندگان امیدوارند با واردات خودرو، محصولات با کیفیت به دستشان برسد، اما واردات خودرویی که بتواند کیفیت داشته و از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد دشوار است.

فرهاد طهماسبی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه با آیین نامه ای که تدوین شده، نمی توان امیدوار به واردات موفق بود، بیان کرد: درست است که کیفیت خودروی وارداتی مهم است و باید با قیمت مطابقت داشته باشد، اما اینکه از چه شرکت ها و کشورهایی واردات انجام شود نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر خودروهای وارداتی از شرکت های معتبری مثل هیوندای یا سیتروئن وارد شود، کیفیت های لازم را دارد، گفت: چنانچه واردات از شرکت هایی مثل چین یا هند که محصولاتشان در حد ایران خودرو است انجام شود، مسلما واردات موفقی نخواهیم داشت.

 

فرهاد طهماسبی


نماینده مردم فارس با تاکید بر اینکه فشار خودروسازها در این مساله بسیار زیاد است، افزود: فشار و لابی های دو خودروسازی قدرتمند کشور که متاسفانه سال هاست بر صنعت خودرو و بازار داخلی آن چنبره زده اند اجازه نمی دهد شرکتهای دیگری برای رقابت وارد شوند.

وی ادامه داد: آنچه که بعنوان چشم انداز دور نا امیدی را پمپاژ می کند این است که ممکن است در واردات نیز همین خودروسازان داخلی به اشکال مختلف نقش وارد کننده را دوباره خودشان ایفا کنند و در نهایت همه چیز مجددا به نفع آنها پایان گیرد.

یادآور می شود: آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال 1397 تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بوده و حالا تصمیماتی برای سال 1401 گرفته شده است. دولت سیزدهم در دومین ماه سال 1401 خبر از آزادسازی واردات خودرو با چند شرط و شروط را اعلام کرد و آیین نامه واردات خودرو نیز پس از کش و قوس های فراوان بعد از تصویب در 26 مردادماه امسال، سرانجام در روز سوم شهریورماه به صورت رسمی، منتشر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. آیین نامه واردات خودرو، در 9 بند تدوین شده است.

کد خبر 138964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha