کد خبر 139122
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
عامل افزایش قیمت خودرو، عرضه کم است

در حال حاضر عرضه خودرو کمتر از نیاز بازار است و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم؛ این مشکل کاهش عرضه ممکن است از طریق واردات رفع شود، اما مقطعی خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، با اعلام این مطلب اظهار داشت: خودرو‌هایی باید وارد شود که قطعات آن‌ها نیز همانند خودرو، اقتصادی تامین شود. ­

جواد مرزبان راد، با بیان اینکه خودرو‌های وارداتی باید دارای استاندارد‌های لازم باشد، گفت: اگر خودرویی که قرار است وارد شود، کیفیت کمی داشته باشد و استاندارد‌های لازم را نگذراند، مشکلات صنعت خودرو را رفع نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، باید برخی از قطعات خودرو‌های وارداتی در ایران تولید شود، افزود: در اصل باید واردات به نحوی باشد که بخشی از کار در ایران انجام شود.

مرزبان راد راه حل برخی مشکلات صنعت خودرو را در واردات خودرو دانست و اظهار داشت: خدمات پس از فروش خودرو‌هایی که وارد می‌شود، یکی از مباحث اصلی است؛ اصولا واردات آزاد می‌شود و اتفاقا خودرو‌های وارداتیِ اقتصادی هم وارد می‌شود، اما قطعات یدکی آن‌ها گران، تامین و در اصل سود اصلی در واردات قطعات یدکی پنهان می‌شود.

این استاد دانشگاه حمایت‌های غیرمستقیم از صنعت خودرو را لازم دانست و بیان کرد: دولت باید به نحوی عمل کند که خودروساز بتواند میزان تولید را افزایش دهد؛ خودروساز اگر بخواهد میزان تولید را افزایش دهد، باید قطعه بخرد و در نتیحه قطعه ساز باید قوی باشد، برای تقویت کار قطعه ساز باید سیاست حمایتی در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره است، باید افراد متفکر در این صنعت فعالیت کنند، متاسفانه برخی که کاربلد نیستند در این صنعت فعالیت می‌کنند و همین موضوع در این صنعت تاثیر می‌گذارد./

کد خبر 139122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha