ثبت‌ نام تضمینی در مزایده خودروهای تملیکی کذب است

هرگونه خرید خودروهای تملیکی منوط به برنده‌شدن در مزایده و آن هم از طریق ثبت‌نام در سامانه ستاد تدارکات دولت و خرید از طریق این سامانه است و بنگاه‌ها و یا اشخاصی که به طرق مختلف مدعی می‌شوند که ثبت‌نام در مزایده را تضمینی انجام می‌دهیم کذب است.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، با بیان این مطلب گفت: علاقه‌مندان برای خرید خودروهای تملیکی تا 12 مهرماه وقت دارند که پیشنهاد خود را ارائه دهند، بازدیدها هم بدون مشکل در حال انجام است.

وی با اشاره به مزایده یک هزار و 62 خودرو در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در مزایده تاکنون بیان کرد: تا روز رمزگشایی از درخواست‌ها نمی‌توان آماری از تعداد شرکت‌کنندگان در مزایده ارائه کرد، البته ما با توجه به بازدیدهای سایت می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که تعداد شرکت‌کنندگان در این مزایده بسیار چشمگیر خواهد بود؛ چراکه از روز پنجشنبه هفته گذشته تا صبح روز شنبه بیش از 40 هزار نفر از سایت سازمان اموال تملیکی بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیشتر از طریق این سایت در مزایده شرکت می‌کنند، می‌توان پیش‌بینی کرد که بیشتر بازدیدکنندگان از سایت به‌منظور شرکت در مزایده وارد سایت شده‌اند و نکته قابل توجه اینکه در این فاصله زمانی معمولاً تعداد بازدیدهای سایت به هزار بازدید هم نمی‌رسید، اما اکنون بیش از 40 هزار بازدید در فاصله دو روز داشته‌ایم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد: هرگونه خرید این خودروها منوط به برنده‌شدن در مزایده و آن هم از طریق ثبت‌نام در سامانه ستاد تدارکات دولت و خرید از طریق این سامانه است و بنگاه‌ها و یا اشخاصی که به طرق مختلف مدعی می‌شوند که ثبت‌نام در مزایده را تضمینی انجام می‌دهیم کذب است؛ علاقه‌مندان به شرکت در مزایده و خرید این خودروها به هیچ عنوان فریب این افراد و یا بنگاه‌های کلاهبردار را نخورند.

اجتهادی توضیح داد: «امکان دسترسی و دستکاری در این مزایده به هیچ عنوان وجود ندارد و حتی من به عنوان رئیس سازمان نیز امکان مشاهده اطلاعات مزایده و اینکه چه فردی چه مبلغی را پیشنهاد داده است، ندارم.»

وی اضافه کرد: اینکه شنیده شده که برخی افراد و گروه‌ها از افرادی پول گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند که تضمینی شما را برنده مزایده خواهیم کرد؛ بدون شک امکان چنین کاری وجود ندارد و قطعاً کلاهبرداری است؛ چرا که برای تمام افراد برای تمام نقاط کشور و حتی شهروندان خارج از کشور به راحتی و فقط از طریق سایت می‌توانند پیشنهاد بدهند و در نهایت بالاترین قیمت پیشنهادی، برنده مزایده خواهد شد.

وی متذکر شد: لازم به یادآوری است که بعد از تاریخ دوازدهم مهرماه دیگر امکان تمدید زمان شرکت در مزایده وجود نخواهد داشت و فقط روز سیزدهم به افرادی که در روزهای قبل در مزایده شرکت کرده و پشیمان شده‌اند، فرصت داده می‌شود تا بدون مشکل بتوانند انصراف بدهند وگرنه حتی برای انصراف‌دهندگان نیز از تاریخ سیزدهم مهرماه به بعد مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی تشریح کرد: همچنین اعلام برندگان مزایده نیز تنها از طریق این سازمان در روز شانزدهم مهرماه خواهد بود؛ بنابراین اگر کسی تضمینی از مردم پول گرفت و روز شانزدهم گفت که شما برنده شده‌اید و کمی صبر کنید تا اعلام شود، قطع یقین بدانید که کلاهبردار است.

اجتهادی در خصوص شبهاتی که در چند روز اخیر در خصوص خودروهای لوکس دپویی مطرح شد از قبیل اینکه چرا بعد از حبس پنج‌ساله که خودروهای دپویی را معیوب و مستهلک کرده، حالا دولت برای فروش آنها اقدام کرده است و یا هم‌زمانی این مزایده با آزادسازی واردات و شیوه شماره گذاری خودروها، گفت: موضوع واگذاری این خودروها در اختیار دولت نبوده است؛ چرا که پرونده قاچاق این خودروها که در سال 1396 تشکیل شده، همچنان مفتوح است و هنوز هم بسته نشده است، ابتدا به دادسرای تهران و سپس به دادگاه انقلاب رفته است و همین الان هم رأی مربوط به این پرونده صادر نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به بازدیدی که رئیس قوه قضائیه از بوشهر داشته است و درخواست ویژه‌ای که دولت و به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تعیین تکلیف این خودروها داشت تا از مستهلک شدن و فرسوده‌شدن خودروها جلوگیری شود، موجب شد که متعاقب این بازدید، رئیس قوه قضائیه به دادستان بوشهر دستور بدهد که این خودروها را هرچه زودتر تعیین تکلیف کنید.

اجتهادی ادامه داد: اما چون امکان صدور رأی قطعی وجود نداشت و حتی هنوز رأی بدوی هم صادر نشده است، از ظرفیت موجود در تبصره دو ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق که تکلیفی است، استفاده کردند و اعلام شد با توجه به اینکه در این چند سال به مرور زمان این خودروها فرسوده شده‌اند و تغییرات کمی و کیفی در این خودروها به وجود آمده است، دستور فروش این خودروها صادر شده است.

وی اضافه کرد: به محض اینکه دستور فروش در تاریخ 31 مرداد ماه صادر شد و به سازمان رسید، سریعاً جلسات مربوط به آن برگزار شد و در زمانی که دادستانی تهران به ما ابلاغ کرد که باید این کار انجام گیرد، سازمان اموال تملیکی در کوتاه‌ترین زمان به عنوان مرجع فروش، اقدامات لازم را برای فروش این خودروها از طریق مزایده انجام داد.

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: هماهنگی‌های بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف در این زمینه انجام شد و مقامات قضائی، سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بنادر و کشتیرانی، گمرک جمهوری اسلامی و پلیس راهور، اداره انبارهای عمومی و … دست به دست هم دادند و امیدواریم که مزایده بسیار خوبی برگزار و خودروها تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: موضوع مزایده این خودروها قطعاً هیچ ارتباطی به وضعیت بازار، وضعیت برجام، وضعیت نبود خودرو، تلاطمات قیمتی خودرو، آزاد شدن واردات خودرو، عدم تصویب آئین نامه مربوطه و … ندارد و اگر از نظر زمانی با برخی رخدادها همزمانی داشته است، کاملاً اتفاقی است؛ چرا که به محض اینکه دستور قضائی برای فروش این خودروها صادر شد، سازمان اموال تملیکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به برگزاری مزایده کرد.

اجتهادی گفت: امکان حضور همه افراد در این مزایده به طور مساوی حتی برای خود مالکان خودروها وجود دارد و قطعاً این اقدام به نفع مالکانی است که احتمالاً در آینده رأی برائت به نفع‌شان صادر شود.

وی با تاکید دوباره به مردم در خصوص کلاهبردارانی که با وعده برنده شدن قطعی در مزایده، از علاقه‌مندان پول دریافت می‌کنند، بیان کرد: فقط کسی که وارد سایت شده و ثبت نام کرده و بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد، در روز شنبه، برنده مزایده خواهد شد و مردم به هیچ عنوان فریب شیادان و کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 139220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha