کد خبر 139238
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
شکست تسلا از ریویان!

شرکت خودروساز آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از ۷۰۰۰ خودرو تولید می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، ریویان، شرکت خودروسازی آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که ۷۳۶۳ دستگاه خودرو در کارخانه تولیدی خود در شهر نرمال ایلینوی تولید کرده و ۶۵۸۴ خودرو را در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر تحویل داده است.

این شرکت خودروسازی همچنین هدف تولید سالانه ۲۵ هزار خودرو را تکرار کرد که باعث افزایش ۹ درصدی سهام در معاملات شد.

تسلا، رقیب ریویان و با ارزش‌ترین خودروساز جهان، انتظارات بازار برای تحویل در سه ماهه سوم را از دست داد. تسلا هزینه‌های بالاتر و مشکلات لجستیکی را برای این کسری عنوان کرد که همراه با افزایش هزینه‌های مواد و چشم‌انداز تیره رشد اقتصاد جهانی بر سهام خودروهای الکتریکی در روز دوشنبه تأثیر گذاشت.

سهام تسلا در بیشترین کاهش یک روزه خود در چهار ماه گذشته ۸.۶ درصد کاهش یافت. این سقوط بیش از ۷۱ میلیارد دلار از ارزش بازار با ارزش‌ترین خودروساز جهان را از بین برد و سهام سایر سازندگان خودروهای برقی را به سمت پایین کشاند.

تسلا باید بیش از ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه را در سه ماهه چهارم تحویل دهد تا به هدف خود برای رشد ۵۰ درصدی تحویل سالانه دست یابد. رویترز گزارش داد که هدف خود را برای تولید حدود ۴۹۵ هزار مدل مدل Y و مدل ۳ در این دوره تعیین کرده است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که حاشیه تولید تسلا به دلیل قدرت قیمت‌گذاری و توانایی آن در استفاده از چین به عنوان قطب صادراتی برای بسیاری از کشورها، در سه ماهه چهارم قوی باقی بماند.

ریویان در آخرین گزارش سه ماهه خود گفته بود که به دلیل افزایش هزینه‌ها انتظار زیان عملیاتی بیشتری را برای کل سال دارد.

کد خبر 139238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha