کد خبر 139261
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
 اوضاع فروش جهانی خودرو مساعد می‌شود؟

فروش جهانی خودرو ممکن است تا یک سال دیگر زیر سطح قبل از همه‌گیری باقی بماند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، موسسه LMC Automotive عنوان کرد که فروش خودروهای مسافری در سال ۲۰۲۳ برای چهارمین سال از قبل از همه‌گیری پایین‌تر خواهد رفت زیرا محدودیت‌های زنجیره تامین جای خود را به کاهش تقاضا داده است.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که انتظار می‌رود با توجه به محتاط بودن مصرف کنندگان، افزایش نرخ تورم و افزایش نرخ بهره، تحویل به حدود ۸۵ میلیون دستگاه برسد و این در مقایسه با حدود ۹۰ میلیون تحویل در سال ۲۰۱۹ و سال قبل از شیوع ویروس کروناست که نمایندگی‌ها تعطیل شد و مردم خانه‌نشین شدند.

جاناتون پوسکیت، مدیر پیش‌بینی فروش جهانی LMC Automotive در گزارشی گفت: تقاضا بدون شک کاهش می‌یابد زیرا چشم‌انداز اقتصاد جهانی بدتر می‌شود و تمایل مشتریان برای خرید خودروی جدید، کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش خودرو پس از افزایش تقاضا برای محصولات مصرفی که موجودی جهانی نیمه هادی‌ها را از بین برد و تولیدکنندگان را مجبور کرد کارخانه‌ها را تعطیل کنند، کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.

طبق این گزارش، پیش‌بینی فروش برای امسال پنج میلیون واحد کمتر از قبل از حمله روسیه به اوکراین است که موج دیگری از اختلال در زنجیره تامین را به همراه داشت.

کد خبر 139261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha