ایران و جهان در حال عبور تدریجی از بحران کمبود چیپ‌ست است

عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور بحران جهانی چیپ‌ست‌ها را موجب ایجاد گلوگاه و تحمیل هزینه‌های مازاد بر صنعت قطعه و خودروسازی داخلی دانست و گفت: البته ایران و جهان به تدریج در حال عبور از این بحران هستند. 

به گزارش پرشین خودرو، علی یکه فلاح، با بیان این مطلب در خصوص بحران جهانی چیپ‌ست‌ها و وضعیت صنعت قطعه‌سازی داخلی در مواجهه با این بحران اظهار داشت: تولید خودرو و تامین تمام قطعات آن از تحریم‌ها تاثیر می‌پذیرند به ویژه قطعاتی همچون چیپ ست‌ها و قطعات الکترونیک و این بحران موجب ایجاد گلوگاه‌ و تحمیل هزینه‌های مازاد بر صنعت قطعه‌ و خودروسازی داخلی شده است. 

وی افزود: بحران کمبود چیپ ست و قطعات های‌تک در جهان به تدریج رو به کاهش است و ایران نیز در حال عبور از این بحران است. البته تحریم‌ها همچنان وجود دارند و این موضوع بر تامین قطعات خاص موردنیاز در صنعت خودروسازی اثرگذار است. البته قطعه‌سازان داخلی راهکارهایی برای تامین این قطعات اندیشیده‌اند. 

عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور در خصوص اقدام شرکت ساپکو در انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با موضوع داخلی سازی چیپ ست‌ها در روز پایانی نمایشگاه قطعات که اخیرا برگزار شد و تاثیر آن بر روند تولید داخل، خاطرنشان کرد: چیپ‌ست در زمره قطعات هایتک است و در صورتی که داخلی سازی شود، بحران کمبود این قطعات به پایان می‌رسد. البته تحقق داخلی‌سازی این قطعات نیازمند وجود زیرساخت‌، تکنولوژی، مواد اولیه و تبادل اطلاعات است.

کد خبر 139844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha