کد خبر 139939
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
افزایش تیراژ تولید جهانی تویوتا

شرکت تویوتا موتور گزارش داد که تولید جهانی خودرو در اکتبر ۲۳ درصد افزایش یافته و هدف خود را برای سومین ماه متوالی پشت سر گذاشته زیرا این صنعت در تلاش برای عبور از کمبود مداوم تراشه است که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، این خودروساز ژاپنی در ماه اکتبر ۷۷۱ هزار و ۳۸۲ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که بالاتر از هدف کاهش یافته ۷۵۰ هزار دستگاهی و ۲۳ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل است اما رشد تولید از رکورد تولید ماهانه بیش از ۸۸۷ هزار خودرو در ماه سپتامبر کاهش یافت و تویوتا همچنان با اختلالات زنجیره تامین مواجه است زیرا چین با شیوع کووید-۱۹ در سراسر کشور مقابله و محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها را اعمال می‌کند.

تویوتا در اوایل ماه جاری، هدف تولید سالانه خود را کاهش داد زیرا با افزایش هزینه‌های مواد و کمبود مداوم تراشه مبارزه می‌کند. یکی از مدیران تویوتا اظهار کرد که کمبود تراشه‌های خودرو در جهان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تویوتا انتظار دارد ۹.۲ میلیون دستگاه خودرو در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۳ تولید کند که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۹.۷ میلیون دستگاه است اما همچنان نسبت به تولید سال مالی گذشته که حدود ۸.۶ میلیون دستگاه بود، جلوتر است.

کد خبر 139939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha