کد خبر 106053
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
کشف راز لگد انداختن جنین در رحم مادر

پرشین خودرو: محققان با اندازه گیری امواج مغزی چند جنین راز لگدانداختن های مکرر آنها را کشف کرده اند و معتقدند هدف آنها از این کار شناسایی و درک ابعاد مختلف بدن خودشان است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، انجام این بررسی به پزشکان کمک می کند تا بتوانند از روش های بهتری برای بررسی وضعیت بدن نوزادان نارس استفاده کنند.

پژوهش یادشده توسط دانشمندان انگلیسی انجام شده و برای انجام آن حرکات بدنی و به خصوص لگدانداختن های جنین های گوناگون با استفاده از روشی موسوم به الکتروانسفالوگرافی مورد بررسی قرار گرفت. در این روش فعالیت الکتریکی بخش های مختلف مغز اندازه گیری شده و این فعالیت ها بر روی کاغذ ثبت می شوند.

جنین های یادشده بین ۳۱ تا ۴۲ هفته سن داشته اند و تحقیق یادشده ثابت کرده هر بار که یکی از آنها دست خود را تکان می داده الگویی از امواج مغزی سریع در نیمکره سمت چپ مغز آن تولید می شده است. تکرار این حرکات به پزشکان امکان می دهد تا نقشه ای از وضعیت بدن جنین ترسیم کنند و از میزان رشد و سلامت آن مطمئن شوند. جنین هم با حرکاتی از این دست برای شناسایی و درک اجزای مختلف بدن خود اقدام می کرده است.

همین الگو در مورد لگدانداختن های نوزادان نیز وجود دارد و ظاهرا جنین برخی حیوانات مانند موش هم از همین روش برای شناسایی جسم خود استفاده می کند.

تحقیقات تازه حاکیست امواج مغزی یادشده در نوزادانی که به صورت بسیار نورس متولد می شوند بسیار قوی تر است و روال طبیعی آن است که انتشار این امواج در آستانه تولد نوزاد متوقف شوند.

کد خبر 106053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha