کد خبر 106425
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
شعار سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گمرک اعلام شد

پرشین خودرو: شعار سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گمرک (WCO) با عنوان "مرز‌های هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه بدون وقفه" اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ­گمرک ایران؛ ­کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در این خصوص اعلام کرد: سال ۲۰۱۹ به حرکت سریع و هموار کالاها، مسافران و وسایل حمل‌ونقل در مرز‌ها اختصاص خواهد یافت و شعار آن "مرز‌های هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه" (SMART borders for seamless Trade, Travel and Transport) خواهد بود.
گمرکات که با سایر سازمان‌ها در مرز‌ها همکاری می‌کنند در تسهیل تجارت و سفر، آسان‌سازی، استاندارد و هماهنگ‌سازی رویه‌های مرزی و تأمین امنیت مرز‌ها نقش محوری دارند؛ بنابراین کاملاً ضروری است که برای تحکیم و تقویت بیشتر تلاش‌ها در رابطه با تسهیل جریان کالا و مسافر در فراسوی مرز‌ها نقش رهبری داشته باشد.
به این منظور سازمان جهانی گمرک تعهد می‌کند تا تبدیل مرز‌ها به مرز‌های هوشمند و نقش گمرک به عنوان یک هاب مرکزی متصل‌کننده و هماهنگ‌کننده را بهبود بخشد.
منظور از کلمه هوشمند این است که گمرک باید تضمین کند که اصول امنیت، قابل سنجش، اتوماسیون، مدیریت خطر و فناوری­­ در مرکز تلاش‌های تطبیقی، اجرایی و تسهیلی گمرک قرار دارد. ­
گفتنی است که شعار سالیانه WCO به طور رسمی در روز جهانی گمرک که هر سال از سوی جامعه جهانی گمرک در ۲۶ ژانویه به افتخار جلسه افتتاحیه شورای همکاری گمرکی (CCC) در این روز در سال ۱۹۵۳ جشن گرفته می‌شود، اعلام خواهد شد.

کد خبر 106425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha