کد خبر 125840
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
تسلا نتوانست به اس اند پی 500 بپیوندد!

با این که چند کمپانی مرتبط با صنعت خودرو به اس اند پی 500 پیوستند، در میان این نام ها،‌ تسلا نبود اما اتسی Etsy‌ که یک بیستم تسلا هم نیست پذیرفته شد.

به گزارش پرشین خودرو، تصمیم اتخاذ شده توسط «شاخص های اس اند پی داو جونز» ضربه ای شدید به سرمایه گذاران تسلا بود که انتظار داشتند این شرکت به «شاخص بورس بهینه کاوی» بپیوندد مخصوصاً بعد از آن که گزارش موفقیت آن در فصل سوم سال 2020 منتشر شد و احتمال پیوستن به اس اند پی را بالا برد.

«شاخص های اس اند پی داو جونز» در بیانیه ای گفته است که سازنده تجهیزات نیمه هادی «اتسی» Etsy‌ و شرکت دارویی کاتالنت از 21 سپتامبر (31 شهریور) اضافه و دو شرکت اچ اند آر، کاتی و کوهلز حذف می شوند. ارزش سهام اتسی با انتشار این خبر 6 درصد افزایش یافت.


هاوارد سیلوربالت تحلیلگر ارشد «شاخص های اس ان دپی داو جونز» از اظهار نظر در باره عدم الحاق تسلا خود داری کرد با این که ارزش دارایی های تسلا از 4.4 تریلیون دلار گذشته است.

 



شرکت تسلا با سرمایه بازار 370 میلیارد دلار یکی از ارزشمندترین کمپانی های وال استریت به حساب می آید. با این که در همین هفته گذشته 16 درصد از ارزش سهام این شرکت کاسته شد. با این وصف تسلا از 95 درصد اجزای اس اند 500، با ارزش تر باقی مانده است که از بین اعضای آن می توان به برندهای معروفی مثل جانسن اند جانسن و پراکتر اند گمبل اشاره کرد.

کاهش 16 درصدی هفته گذشته در مقایسه به افزایش 400 درصدی سال 2020 قابل اغماض است و این کاهش 16 درصدی هم به دلیل آن است که برخی از سهامداران از همین فرصت به وجود آمده استفاده کرده و این سود خود را نقد کرده اند. شاید به همین دلیل است که برخی عاشق آن می شوند و برخی از آن بیزارند. البته بخشی از این کاهش ارزش هم به دلیل افزایش سرمایه به میزان 5 میلیارد دلار از سوی تسلا هم هست. و بخشی هم به دلیل آن است که دومین سهامدار اصلی آن یعنی «بایلی گلیفورد» هم سهم خود را در تسلا از 7.67 درصد به 4.25 درصد کاهش داد و دلیل آن را محدودیت های وزن یک سهام خاص در سبد سهام شرکت خود اعلام کرد و گفت همچنان از طرفداران پر و پا قرص تسلا است.

بازار سهام آمریکا روی انرژی های تجدیدپذیر شرط بندی کرده مخصوصاً با توجه به روند کاهشی سوخت های فسیلی و مردم هم به همین دلیل از سدان مدل 3 تسلا استقبال زیادی کرده اند.

منبع: سایپا

کد خبر 125840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha