کد خبر 125965
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تاکسی‌های اوبر تا 2040 برقی می‌شوند

برای آن که تمام ناوگان تاکسی های اوبر تا سال 2040 برقی باشند، این شرکت 800 میلیون دلار به رانندگان کمک می کند که خودروهای بنزینی خود را به برقی تغییر دهند.

به گزارش پرشین خودرو، اگر تاکسی داران از خودروسازان شریک اوبر [بخوانید جنرال موتورز] خریداری کنند و خودروهای بنزینی خود را به برقی تبدیل نمایند از تسهیلات این شرکت برخوردار می شوند که جدای از این 800 میلیون دلار کمک برای زیرساخت های شارژ و بهبود سیستم حمل و نقل است.


اوبر می گوید تا سال 2030 پلتفرم تاکسی های سواری این شرکت در ایالات متحده، کانادا و اروپا به آلایندگی صفر می رسند تا بتوانند از مزایای قانونی و حمایت های نظارتی برخوردار شوند و به این وسیله زیرساخت های این منطقه پیشرفته تر شوند.


در ماه فوریه 2020 تعداد رانندگان اوبر از عدد 5 میلیون در سراسر دنیا گذشت. خود شرکت اوبر با جنرال موتورز و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی شراکت دارد و ممکن است خودروسازان دیگر هم به این جمع بپیوندند.

اقدام دیگر اوبر در همین راستا «سفر سبز» است که اگر مشتری این درخواست را داشته باشد، با افزودن مقداری ناچیز به هزینه سفر، خودرویی در اولویت ارسال به مشتری قرار می گیرد که یا برقی است یا هیبریدی است.

 

اوبر



به خاطر داشته باشید که اوبر داوطلبانه به سمت هزینه های بیشتر نرفته است، سال ها است که فعالان محیط زیست شرکت های اشتراک سواری را تحت فشار قرار داده اند و آنها را به آلایندگی و ترافیک سنگین در شهرها متهم می کنند.

لیفت هم که رقیب کوچکتر اوبر است، قول داده تا سال 2030 به خودروهای برقی سویچ کند اما از عهده حمایت مالی مستقیم برنمی آید.

به احتمال زیاد هدف اصلی این شرکت های اشتراک سواری،‌ برداشتن بار از روی دوش مالکان خودرو است چون در حال حاضر مالکیت خودروهای برقی به مراتب از خودروهای بنزینی گران تر است.

خودروهای برقی پیش از شیوع کرونا 0.15 درصد از کل سفرهای اوبر در ایالات متحده، کانادا و اروپا را برعهده داشتند که تقریباً با آمار مالکیت خودروهای برقی هم مطابقت دارد. اما سهم خودروهای هیبریدی و هیبریدی قابل شارژ با برق تقریباً 5 برابر متوسط در آمریکا است.

اشتراک سواری –تاکسی های اینترنتی- فقط 0.6 درصد از آلایندگی سیستم حمل و نقل را به وجود می آورند. در حالی که آمار نشان می دهد که فقط 7 میلیون سفر در سال 2019 توسط شرکت اوبر و لیفت به ثبت رسیده است.

این اقدام اوبر به احتمال زیاد به گسترش خودروهای برقی و تسریع در گذار از خودروهای بنزینی مؤثر واقع خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 125965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha