کد خبر 127157
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
ورامین نیازمند راه‌اندازی مترو است

نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: تردد بیش از یک‌ میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومه‌ای به نحو شایسته انجام نمی‌شود و نیازمند راه‌اندازی مترو در دشت ورامین هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی گفت: متأسفانه وضعیت آسفالت و روشنایی راه‌های روستایی ورامین، پیشوا و قرچک مناسب نیست.

وی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی ورامین به پاکدشت (جاده کانال)، راه روستایی ریحان آباد و عبدل آباد، طارند، حبیب آباد، و آب باریک به چرمشهر مناسب نیست و از نظر روشنایی و وضعیت جاده‌ای نامناسب است و این موضوع باعث گلایه بسیاری از اهالی روستائیان زحمتکش دشت ورامین را در بر دارد.


نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک افزود: کمربندی شمالی ورامین دارای بار ترافیکی بسیار زیاد بوده و نبود زیرگذر و روشنایی موجب تصادفات بسیار زیاد در این محور شده که بسیاری از شهروندان دشت ورامین جان خود را از دست داده است.

نوش‌آبادی در خصوص وضعیت نامناسب و بدون برنامه در انتقال مسافران توسط قطار حومه بیان کرد: بارها در خصوص افزایش قطار در مسیر تهران به پیشوا و تکمیل زیرگذرها و روگذرهای راه‌آهن در ورامین، قرچک و پیشوا جلساتی برگزار شده است و پروژه‌های عمرانی پیشرفت چشمگیری نداشته و به کندی پیش می‌رود و امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات در مسیر قطار حومه‌ای و برنامه‌ریزی مناسب در انتقال مسافران باشیم.

وی در خصوص متروی ورامین اظهار کرد: طرح ساخت متروی ورامین سال‌ها قبل به تصویب دولت رسید که متأسفانه این طرح به قطار حومه‌ای تبدیل شد و باید اقدامات کارشناسی برای تبدیل به مترو انجام شود، تردد بیش از یک‌ میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومه‌ای به نحو شایسته انجام نمی‌شود و نیازمند راه‌اندازی مترو در دشت ورامین هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجلس هفتم ایجاد یک آزاد راه از پیشوا به سمت پاکدشت و شرق تهران را مطرح کردیم و حتی در سال ۸۴ بودجه آن نیز اختصاص پیدا کرد که متاسفانه پیگیری نشد.

نوش‌آبادی افزود: احداث این آزادراه می‌تواند بخش عظیمی از ترافیک شرق تهران، پاکدشت، قرچک و ورامین را کم کند ، همچنین دسترسی هموطنان از مسیر آزادراه حرم به حرم و جاده چرمشهر را بهتر کند.

وی در خصوص طرح آزادراه کاشان به چرمشهر گفت: با نمایندگان چند شهر در استان‌های اصفهان، قم و سمنان در خصوص ایجاد آزادراه از کاشان به چرمشهر ورامین رایزنی شده است و امیدواریم دولت برای کاهش زمان و صرفه‌جویی در سوخت، مراحل ساخت این آزادراه را در دستور کار قرار دهید تا تردد مردم به آسانی انجام شود.
 

منبع:: ایسنا

کد خبر 127157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha