کد خبر 127331
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
قیمت خودرو‌  ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت

رصد میدانی از بازار خودرو، حاکی است نرخ خودرو‌های داخلی و خارجی در دو روز اخیر، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، مشاهدات میدانی حاکی است؛ فروشندگان خودرو‌های داخلی و خارجی در سطح شهر و نمایشگاه‌های خودرو، با تایید کاهش قیمت محصولات خودرو‌های داخلی و خارجی، اعلام کردند در این شرایط بازار خرید و فروش راکد‌تر از قبل شده و کسی در این شرایط فروشنده نیست.

یک بنگاهدار در حوالی پیچ شمیران گفت: خودروی پراید که در روز‌های اول هفته ۱۳۰ میلیون تومان قیمت داشت امروز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است.


یک صاحب نمایشگاه دیگر نیز با بیان اینکه بدنبال کاهش قیمت دلار در بازار، محصولات داخلی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد و خودرو‌های خارجی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته اند گفت: بطور مثال خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که اول هفته ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشت امروز بیشتر از ۲۳۰ میلیون تومان قیمت ندارد و حتی تا ۲۱۸ تومان هم معامله شد.


وی افزود: خودرو‌های خارجی هم که بدنبال افزایش نرخ دلار قیمت‌های سرسام آوری پیدا کرده بودند در روز‌های اخیر کاهش قیمت اندکی داشته اند و بین ۵۰ تا یکصد میلیون تومان ارزانتر قیمت خورده اند، اما در این شرایط، بدلیل مبهم بودن فضای بازار در روز‌های آینده، کسی خودروی خود را نمی‌فروشد.

به گفته این نمایشگاه دار، صاحبان خودرو نگران هستند که در روز‌های آینده قیمت دلار مجددا افزایش یافته و در نتیجه خودروی آن‌ها نیز گران شود و به همین دلیل از فروش خودروی خود منصرف شده اند.

 

قیمت خودرو
 

وی افزود: همچنین خودرو‌های پژو پارس تی یو ۵ حدود ۳۰ میلیون تومان، سمند‌ای اف ۷ حدود ۲۶ میلیون تومان و دنا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند ضمن اینکه، کوئیک آر حدود ۵ میلیون تومان ارزان شده است.

یک کارشناس بازار خودرو هم گفت: به نفع بنگاهداران است که قیمت خودرو پایین بیاید، اما به شرطی که این کاهش مقطعی نباشد و استمرار داشته باشد.

وی افزود: قیمت خودرو حباب زیادی دارد و امروز فقط بخش اندکی از این حباب تخلیه شده است و قیمت واقعی خودرو بسیار کمتر از قیمت‌های بازار است، اما تا وقتی که نوسانات بازار‌های دیگر از جمله بورس و ارز و طلا مهار نشود، این بازار هم به تعادل نمی‌رسد و همه مردم برای پر کردن فاصله درآمدی با هزینه‌ها و همچنین حفظ ارزش پول خود بی محابا اقدام به خرید و فروش در چنین بازار‌هایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بازار خودرو باید از نظر روانی اشباع شود و تا وقتی که دو خودروساز اقدام به عرضه قطره چکانی می‌کنند و تعهدات معوق دارند این بازار به اشباع روانی نخواهد رسید، اما در روز‌های اخیر صحبت‌هایی شده که مجلس و دولت با همکاری دیگر فکری به حال این بازار خواهند کرد که در صورت تحقق، امید زیادی برای اصلاح این وضعیت وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 127331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha