کد خبر 29578
۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
جزئیات تصادف بزرگراه حکیم+تصاویر

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات پرتاب دو دستگاه پژو 206 در بزرگراه حکیم را تشریح کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار حسین رحیمی افزود: حوالی ساعت 23:10 شامگاه پنجشنبه یک دستگاه پژو 206 خاکستری رنگ با پنج سرنشین جوان که اکثرا بین 26-20 ساله بودند، در مسیر شرق به غرب حکیم در حال حرکت بود که از رمپ ورودی شیخ فضل الله یک دستگاه پژو 206 قرمز رنگ نیز در پشت سر آنها در لاین سرعت قرار گرفت.
وی افزود: پژو 206 قرمز رنگ پس از پل یادگار امام با دادن چراغ‌های مکرر، خواستار کنار رفتن خودروی 206 خاکستری رنگ می‌شود که متقابلا نیز خودروی خاکستری رنگ اجازه عبور را نمی‌دهد، اما کمی جلوتر پژو 206 خاکستری رنگ در حالی که قصد می‌کند به خودروی پشت سری خود راه دهد، به سمت راست متمایل می‌شود که ناگهان مشاهده می‌کند یک دستگاه سمند این مسیر را پر کرده و بلافاصله به سر جای خود برمی‌گردد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: پس از بازگشت خودروی 206 خاکستری رنگ به لاین سرعت، خودروی پژو 206 قرمز رنگ به دلیل سرعت بالا، به سمت چپ پژو خاکستری رنگ می‌زند که در پی این حادثه، هر دو خودرو از زمین بلند شده و پس از برخورد از کناره خودروها با گاردریل‌های وسط اتوبان و خواباندن آنها، در لاین غرب به شرق اتوبان حکیم قرار می‌گیرند و با 6 دستگاه خودرو لاین مقابل برخورد می‌کنند.
رحیمی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاردریل‌های رفوژ میانی بزرگراه از مقاومت پایانی برخوردار بوده و جلوی ورود این خودروها را به لاین مقابل نگرفتند، افزود: متاسفانه در این حادثه دو سرنشین پژو 206 خاکستری رنگ و راننده پژو 206 قرمز رنگ در محل کشته و راننده خانم یک دستگاه پراید که در لاین مخالف به این خودروها برخورد کرده بود پس از انتقال به بیمارستان، کشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دست راننده پژو 206 خاکستری رنگ در این حادثه قطع شد، افزود: متاسفانه در این تصادف 8 نفر مجروح می‌شوند که یکی از آنها در بیمارستان کشته می‌شود و حال سایر مجروحان به جز یک نفر دیگر مساعد گزارش شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد هر دو خودروی پژو 206 به صورت برابر در این حادثه مقصر بودند، افزود: خودروی پژو 206 خاکستری رنگ بنابر اظهارات شاهدان قبل از تونل رسالت در مسیر شرق به غرب حکیم حرکات مخاطره‌آمیز و لایی‌کشی‌های مکرر داشته و به صورت مداوم به خودروهایی که در لاین سرعت پشت سرش بودند، راه نمی‌داده است. از سوی دیگر راننده خودروی پژو 206 قرمز رنگ نیز که قصد داشته از کوی نصر تا مرزداران آمده و یکی از اقوام خود را برای یک مهمانی ببرد نیز عجله و شتاب بیش از اندازه داشته است.
رحیمی علت اصلی این حادثه را اجازه ندادن خودروی پژو 206 خاکستری رنگ به پژو 206 قرمز رنگ برای عبور از مسیر و حرکات مارپیچ و شتاب و عجله خودروی پژو 206 قرمز رنگ عنوان کرد و گفت: در عین حال علت فنی این حادثه بی‌مبالاتی از جانب راننده پژو 206 قرمز رنگ به علت حرکت با سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ورود به مسیر غیرمجاز مخالف و بی‌مبالاتی از جانب راننده پژو 206 خاکستری رنگ به دلیل حرکت با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی و ورود به مسیر مخالف غیرمجاز بوده است.
وی به سوابق این رانندگان اشاره کرد و گفت: استعلام سوابق خودرویی این دو راننده نشان می‌دهد خودروی پژو 206 قرمز رنگ دارای تخلفات مکرر و بدهی جریمه دو میلیون و 400 هزار تومان بوده و پژو 206 خاکستری رنگ نیز بیش از 500 هزار تومان بدهی جریمه رانندگی داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از عدم استاندارد بودن گاردریل میانی بزرگراه حکیم در مقطع رخداد تصادف، گفت: با توجه به اینکه این خودروها به صورت مورب به گاردریل برخورد کردند، قاعدتا باید گاردریل به صورت ارتجاعی آنها را به مسیر اصلی بازمی‌گرداند این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاده و حتی پایه‌های گاردریل نیز بر روی زمین خوابیده است. از سوی دیگر در مقطع رخداد تصادف، فاصله بین گاردریل‌ها به دلیل تنگی معبر، بسیار کم بوده است.
رحیمی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده از صحنه تصادف نشان می‌دهد متاسفانه هیچ یک از دو راننده پژو 206 قرمز رنگ و خاکستری رنگ آثار عکس‌العملی و انعکاسی در جهت پیشگیری از حادثه مانند خط ترمز نداشته‌اند که همین امر نشان از بی‌مبالاتی آنهاست.
به گزارش ایسنا، وی به تصادفات شبانه در پایتخت و ساعات آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشترین حوادث وخیم رانندگی در پایتخت در ساعات شبانه در دو پیک، یکی از ساعت 22:30 تا یک بامداد که اکثرا قربانیان آنها جوان‌ها هستند و دیگری از ساعت چهار تا شش بامداد که اکثرا افراد شب‌کار و خسته‌اند، رخ می‌دهد.

 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
کد خبر 29578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    13 1
    البته سوابق تربیتی این جوانان هم نشان میدهد که والدین چقدر کف و هورا میکشیدند زمانی که فرزندانشان با پلی استیشن بازی میکنند و با کوباندن ماشینشان به دیگر ماشینها و حتی فرار ار دست پلیس در دنیای مجازی اول میشدند !! وقتی در مدارس آموزش و پرورش موضوع پرورش را به فراموشی سپرده و در بحث آموزش هم از مقطع کودکستان و ابتدایی بجای آداب و رسوم استاندارد جهانی اقدام ّبه آموزش .... میکند نتیجه این میشود که اکنون شاهدش هستید کلام آخر با پلیس : از آنجا که بلطف تکنولوژی هدیه شده از بلاد کفر ( یارانه ) دسترسی و غربالگری اطلاعات رانندگانی که بیش از 1 میلیون جریمه دارند کار بسیار آسانیست و بنظر بنده پلیس باید این افراد را احضار کرده گواهینامه آنان را جهت محرومیت مقطعی پیوست نماید
  • رستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 0
    این وسط خیلی دلم برای اون خانم بیگناهی که طرف دیگه بوده و فوت شده سوخت. خدا رحمتشون کنه.تا یک نسل بیاد سرش به سنگ بخوره و درست بشه جوان ترها از راه میرسند و روزازنو... هرچند امروز تو یادگارامام کامیون ایسوزو با 110تا سرعت تو خط سرعت پشت من چراغ میداد! تا جایی که میدانم چراغ ممتد دادن و چسبیدن به ماشین جلویی کاملا خلاف است و در اروپا حتی اگر در دوربین ببینند پلیس میره سروقت طرف.
  • شهرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    چرا گواهينامه اين افراد كه بدهي بالا دارند رو باطل نميكنيد كه با جون مردم اينطور بازي نكنند. يارو بالاي يك ميليون بدهي داشته راست راست تو خيابون ويراژ ميداده. نصفه شبي معلوم نيست كدوم مهموني داشته ميرفته
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    خلافی بالا داشتن هیچ ربطی به بد رانندگی کردن ندارد. من خودم نزدیک 300 هزار تومان خلافی دارم که همگی انها بابن جای پارک هست و حتی یک مورد هم برای سرعت بالا یا ویراژ و لایی کشیدن نیست حتی یک مورد ، حتی تا به حال که 6 ساله راننده ام یک بار هم تصادفی نداشته ام!!! اگه جوونی این کار رو میکنه علاوه بر اینکه کم داره واسه اینه که بس که مردم تو ترافیک گیر میکنن به محض اینکه اتوبان را کمی خلوت می بینن مثل عقده ای ها میخوان تخیله روحی روانی بشن و فقط گاز میدن، تو سرعت پایینشم این مورد مشهوده که مردم حتی حاضر نیستن یک لحظه به هم راه بدن و حاضرن تصادف کنن و سه ساعت الاف بشن تا پلیس بیاد کروکی بکشه اما به هم راه ندن...
  • عطیه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 3
    کاش راننده 206نقره ای هم می مرد که حداقل نسل این افراد منقرض شه به امید خدا. بیچاره اونایی که بیگناه کشته یا میشن.اون یکی راننده اگه زنده بود که خودم میکشتمش.
  • شهرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 1
    از وقتی این خبر رو شنیدم راستش دیگه حتی از رانندگی تو این اتوبانای غیر معمول با سرعت پایین هم میترسم. تو ایران حتی اگر استاندارد های رانندگی رو هم رعایت کنی یه احمقِ کم سن و سال اینجوری میاد و میفرستت اون دنیا! کاش یه کم بجای اینکه دنبال گرفتن مشروب و خانم بد حجاب و ماهواره و به خطر افتادن اسلام بودن، کمی به جون انسانها اهمیت میدادن.هنوز داغ روزنامه ها از مردن اون دو تا کارگر زن خنک نشده بود که این اتفاق افتاد! بازار مردن انسانها این روزها داغ داغه!
  • الی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    اون راننده ی پراید خانم که کشته شد دوست من بوده .. با خواهرش بود که خدارو شکر اون وضعیت خوبی داره... به خاطر چند تا آدم احمق الان این خانواده باید عذادار باشند :(
  • دانیل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    1 0
    من راننده آژانسم. ماشینمو جلو آژانس پارک کردم رفتم ناهار بخورم یهو صدایی مثل بمب اومد تا رفتم بیرون دیدم تو تا ماشین که هر دو راننده هاشون 18 ساله بودن تو اون خیابون کم عرض با 80,90 تا ترمز رفتن تو ماشین من و 3 ماشین دیگه! ماشینا رو مثل قوطی نوشابه له کردن و الانم 4 ماهه میدوم تو دادگاه واسه گرفتن خسارت. هیچی دستمو نگرفته. در ضمن پلیس هم مدارک اون راننده مقصر رو بهش داد و راحت رفته پی کارش و ما همش دنبال این مصیبت میریم تو این دادگاه های بی عدالت... حالا باید یقه ی کیو بگیریم؟؟؟؟؟
  • یه نفر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 1
    من موندم 206 نقره ای این وسط چیکار داری میگی بمیره؟؟؟؟ میخوای همه بمیرن؟