کد خبر 43599
۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
خودرو دست دوم چی بخریم؟

پرشین خودرو: آنهایی که موفق می شوند خودروی کارکرده خود را آب کنند به جای حضور در بازار به سراغ خرید اقساطی می روند.

به گزارش «پرشین خودرو»، شمارش معکوس پایان سال آغاز شده اما هنوز که هنوز است بازار خودروهای صفر راکد است. روال سال های گذشته نشان می دهد با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تقاضا برای خرید و فروش خودرو بالا می رود؛ با اینحال شب عید هم نتوانسته رونقی به این بازار که مدت ها است در رکود قرار دارد رونقی ببخشد.

فروشندگان خودرو معتقدند یکی از عمده ترین دلایل برلای رکود این بازار، قیت بالای خودرو است که با توان مالی مردم همخوانی ندارد. با اینحال سوالی که پیش می آید این است که با وجود اختلاف قیمت های زیاد بین خودروهای صفر و کار کرده اوضاع بازار دست دوم خودروها چگونه است؟

ما هم فکر می کردیم بازار دست دوم خودرو رونق بیشتری داشته باشد اما فروشندگان خودرو نظرمان را برگرداندند. آنها می گویند بازار خودروی کارکرده تحت الشعاع بازار خودروهای صفر است چرا که بسیاری افراد خودروهای خود را می فروشند که خودرویی صفر بخرند.

یکی از نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با هفت صبح می گوید در بازار خودروهای کارکرده خرید و فروش از وضعیت بهتری نسبت به خودروهای صفر برخوردار است اما میزان همین معاملات ضعیف بوده و آنگونه که سال های گذشته دنبال می شد، نیست.
او معتقد است افراد بسیار زیادی هستند که برای ارتقا دادن خودروی خود به خودروی صفر آن را برای فروش می گذارند که اگر خودرو کارکرده شان به فروش برسد به سراغ خرید اقساطی یا اینترنتی خودرو رفته بنابراین خرید و فروش در صفر کیلومترها کمتر می شود.
این فروشنده می گوید اگر نمایشگاه داری در ایام پایانی سال های گذشته حدود 10- خودرو معامله می کرد، این رقم اکنون به یک یا نهایتا دو معامله رسیده است.
این فروشنده خودرو در ادامه می گوید همین یک یا دو معامله هم به خودروهای ارزان قیمتی مثل پراید و پژو 405 برمی گردد چرا که به خاطر قیمت پایین شان متقاضی بیشتری دارند. او معتقد است بعد از این خودروها هم پژو پرشیا و L90 نسبتا بازار خوبی دارند.
نمایشگاه دار دیگری می گوید اگر در بین خودروهای خارجی کارکرده فروشی صورت بگیرد، آن خودروها چینی هستند چرا که با قیمت پایین عرضه می شوند. این فروشنده می گوید اگر کسی بخواهد سراغ خودروهای غیرچینی برود باید بودجه اش را به 60 تا 70 میلیون تومان برساند تا بتواند محصولات برندهایی مثل هیوندای و کیا یا تویوتاهای مدل پایین را خریداری کند. به گفته او پایین ترین مدل این خودروها مدل های 2006 هستند.

پراید
 

خودروی دست دوم چی بخریم؟


همانطور که گفتیم خودروهای ارزان قیمتی مثل پراید در بازار خودروهای کارکرده، فروش بهتری دارند. صفر کیلومتر این خودرو که 20 میلیون تومان قیمت دارد در بازار دست دوم تا 16 میلیون تومان در دسترس خواهد بود که این قیمت متعلق به یک دستگاه 131SE سفید رنگ به مدل سال 91 است که 66 هزار کیلومتر کارکرد دارد.
همچنین پراید مدل 92 سفیدرنگی که 56 هزار کیلومتر کارکرد دارد را 17 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاشته اند.
به طور کلی اگر مایل به خرید این خودرو برای سفرهای نوروزی خود هستید، متوسط قیمت خرید این خودرو در بازار دست دوم ها 17 میلیون و 800 هزار تومان است. البته سوا از قیمت پایین، شتاب بالا و مصرف سوخت پایین از ویژگی های مثبت پراید است.


سمند

خودروی دست دوم چی بخریم؟


سمند از آن خودروهایی است که با توجه به محدودیت انتخاب خودرو برای اقشار کم درآمد، خودروی مناسبی است. خارج از بحث قیمت، این خودرو ایمنی بدنه بالایی دارد و زمانی که با آن به مشکلی برخورد کنید خیال تان از بابت قطعاتش که به راحتی در دسترس شما قرار می گیرد، راحت خواهد بود.
همچنین در رانندگی با این خودرو هندلینگ مناسبی را تجربه خواهید کرد. می توان گفت این خودرو از نظر مادی مقرون به صرفه است. شما در بازار خودروهای کار کرده می توانید با 22 میلیون تومان صاحب یک دستگاه سمند LX مدل 89 سفید رنگ با 68 هزار کیلومتر کارکرد شوید. سمند EF7 مدل 92 نیز با کارکرد 100 هزار کیلومتر و رنگ سفید 27 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.


پژو 405

خودروی دست دوم چی بخریم؟


پژو 405 از نظر مصرف سوخت خودرویی پر مصرف است اما به خاطر ایمنی بدنه طرفداران خاص خود را دارد و می توان آن را برای سفر در جاده های ایران مناسب دانست. همچنین برای اینکه هزینه کمتری برای سوخت این خودرو بپردازید، می توانید به سراغ نمونه های دوگانه سوز آن بروید.
شاید ارزان ترین خودروی 405 در بازار 16 میلیون و 500 هزار تومان باشد که این قیمت به یک دستگاه 405 مدل 88 با رنگ نقره ای و کارکرد 140 هزار کیلومتر برمی گردد.
405 دیگری با رنگ خاکستری و کارکردی 73 هزار کیلومتری 21 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پژو 405 نیز در مدل 89 با رنگ نقره ای و 120 هزار کیلومتر کارکرد 23 میلیون تومانقیمت دارد.


پارس

خودروی دست دوم چی بخریم؟


یکی از مزیت های پژو پارس جادار بودن فضای داخلی آن است که از این نظر می توانیم بگوییم کاستی بزرگ 206 را ندارد و قادر است رقیبی برای قرار گرفتن در لیست خودروهای انتخابی شما باشد.
405 خودرویی جادار است و مناسب جابجایی هایی با سرنشینان زیاد است. ظاهر زمخت این خودرو ممکن است آدم را یاد 405 بیندازد اما می توان گفت همین ظاهر زمخت آن را به خودرویی ایمن تبدیل کرده که آن را مناسب سفرهای خانوادگی می کند.
در حال حاضر شما می توانید به بازار خودروهای کار کرده مراجعه کنید و با پرداخت 31 میلوین و 500 هزار تومان صاحب یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ مدل 91 با کارکرد 56 هزار کیلومتر شوید. پژو پارس مدل 92LOX هم با رنگ سفید و کارکرد 90 هزار کیلومتر، 35 میلیون تومان قیمت دارد.


206

خودروی دست دوم چی بخریم؟


206 برای افرادی که توان مالی قوی تری دارند، بسیار مناسب است. این خودرو در بین خودروهایی که در ایران تولید می شوند کمترین میزان مصرف سوخت را دارد. موتور آن قوی بوده و دارای شتابی بالاست. همچنین می توان ایمنی قابل قبول این خودرو را برای سفر در نظر گرفت. در بازار خودروهای کارکرده قیمت یک دستگاه 206 تیپ دو 89 خاکستری رنگ که 50 هزار کیلومتر کارکرد دارد به 28 میلیون و 500 هزار تومان می رسد.
در تیپ پنج این خودرو، مدل 89 با 88 هزار کیلومتر کارکرد و رنگ نقره ای 30 میلیون تومان خرید و فروش می شود. البته یک نقطه ضعفی که 206 دارد، فضای داخلی کم آن است.


تیبا

خودروی دست دوم چی بخریم؟


تیبا از نظر استحکام بدنه با خودروی 405 برابری می کند. از لحاظ تجهیزات ایمنی روز هم باید گفت این خودرو به ترمز ای بی اس و دو ایربگ راننده و سرنشین مجهز است. تیبا همچنین مجهز به چراغ جلو پرنوری بوده که برای رانندگی در شب مخصوصا در جاده ها مناسب است. علاوه بر اینها یکی دیگر از نقاط مثبت تیبا مصرف سوخت پایین این خودرو است.
اگر بخواهید سراغ کارکرده این خودرو بروید می توانید یک دستگاه تیبا مدل 90 را با رنگ نقره ای و 68 هزار کیلومتر کارکرد 19 میلیون و 300 هزار تومان خریداری کنید.
همچنین یک دستگاه تیبای 90 نوک مدادی با کارکرد 100 هزار کیلومتر 18 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل هاچ بک این خودرو که زیر سه هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد، 25 میلیون تومان است.


L90

خودروی دست دوم چی بخریم؟


خودروهای 206 و L90 در کیفیت خودرو مدت زیادی است که رقابت تنگاتنگی دارند. البته شاید ظاهر آن را زیاد نپسندید ولی از طراحی آن در برابر ایمنی این خودرو می توان گذشت کرد.
از ویژگی های دیگر این خودرو هندلینگ و رانندگی نرم آن است. شتاب بالایی دارد و مصرف سوختش پایین است. قیمت یک دستگاه L90 مدل 89E1 با رنگ نقره ای و کارکردی نزدیک به 44 هزار کیلومتر 28 میلیون تومان است.
مدل دیگری از L90 که اتومات این خودرو به حساب می آید در بازار خودروهای کارکرده 46 تا 50 میلیون تومان قیمت دارد. شما می توانید یک دستگاه L90 اتومات مدل 92 سفید رنگ را با کارکرد 39 هزار کیلومتر به قیمت 46 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنید.


MVM315

خودروی دست دوم چی بخریم؟


در بازار ایران MVM315 چینی با 206 فرانسوی رقابت تنگاتنگی دارد، هم از نظر موتور و هم از نظر اینکه در دو کلاس هاچ بک و صندوق دار عرضه می شود. از نظر ظاهری و شتاب بالای خود نسبت به بسیاری از خودروهای دیگر برتری دارد.
در خصوص رانندگی با MVM315 برخی ها معتقدند سواری آن درست مانند مزدا 3 است. صفر کیلومتر این خودرو قیمتی معادل 38 میلیون تومان دارد اما شما می توانید در بازار دست دوم آن را تا 25 میلیون تومان خریداری کنید.
هم اکنون در بازار دست دوم خودروها یک دستگاه MVM315 92 (هاچ بک) با رنگ مشکی و 20 هزار کیلومتر کارکرد 31 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت صندوق دار این خودرو با مدل 92، رنگ سفید و کارکرد 28 هزار کیلومتر، 32 میلیون تومان است.

منبع: روزنامه هفت صبح

کد خبر 43599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    2 0
    شما قیمت هارا بالا گفتید مثلا ۲۰۶ مدل ۸۹ کم کار و تمیز نهایتا ۲۶ملیون قیمت دارد..البته مردم تلاش دارند تا هرچه بیشتر ،گرانتر ماشین کارکرده خود را بفروشند،بطوری که توی سایت های مختلف فروش خودرو دست دوم،قیمت ها خیلی بیشتر از واقعیته بازار میباشد.به طوری که دیگر خرید از نمایشگاه ها به سرفه تر است تا آنلاین.مثلا تو یکی از سایت ها ماکسیما مدل ۸۴ که رنگ شدگی هم دارد را ۵۸ ملیون قیمت زدن در حالی که به تازگی یکیشو که فابریک و سالم هست را با ۵۲ملیون خریدم.و کاملا راضی هستم.اگر شما کمی قیمت آنلاین را با روزنامه یا حتی نمایشگاه مقایسه کنید متوجه میشید که خیلی تفاوت قیمت دارند. -------------------------------------- پرشین خودرو: مخاطب گرامی از توجه شما بسیار سپاسگزاریم؛ در خبرهای مربوط به خودروهای دست دوم همانگونه که در خبر نیز ذکر می شود قیمت ها براساس میانگین از چند بنگاه است که احتمال تفاوت 2 الی 5 درصدی در قیمت ها وجود دارد.
  • ریو دوست ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 0
    خودرو ریو چی؟
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    4 0
    سلام میخاستم ببینم پژو206 مدل 91 مشکی متالیک چند قیمت باید باشه میخام بخرم فروشنده میگه 29 میلیون لطفا جواب بدین درضمن میگن لوازمش خیلی بده تاسال 90 لوازمش خوبه یه راهنمایی کنید