کد خبر 45642
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
یوزپلنگ ایرانی در رالی خاورمیانه هم می تازد

پرشین خودرو: نماینده ایران در رقابت‌های رالی خاورمیانه گفت: نقش یوزپلنگ ایرانی روی خودروهای شرکت کنندگان ایرانی در رالی خاورمیانه در استان فارس نقش خواهد بست.

به گزارش «پرشین خودرو»، لاله صدیق افزود: رالی خاورمیانه اولین رالی است که درایران بصورت رسمی برگزار می شود و بر همین اساس روی خودروهای شرکت کنندگان کشورمان طرح یوز ایرانی و پرچم مقدس ایران نقش خواهد بست. وی اضافه کرد: در واقع پرچم مقدس ایران جلو‌تر از یوز ایرانی که در حال دویدن است به تصویر کشیده شده است. تصویر یوزپلنگ ایرانی با هدف جلب توجه جامعه جهانی برای حمایت از این گونه نادر حیوانی و جلوگیری از انقراض آن پیش از این روی پیراهن ملی پوشان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ نقش بسته بود. صدیق در نخستین دوره رقابت‌های رالی خاورمیانه که بصورت آزمایشی سال گذشته به میزبانی ایران در شیراز برگزار شد، به عنوان تنها زن اتومبیلران حضور یافت و از سوی فدراسیون اتومبیلرانی ایران بانوی بر‌تر این رقابت معرفی شد. وی درباره این میزبانی که طی روزهای ۱۶تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری دراستان فارس خواهد بود، گفت: مهم‌ترین اتفاقی که طی این سال‌ها برای خانواده اتومبیل رانی رخ می‌دهد برگزاری این رالی است که برای کشورمان حائز اهمیت است. صدیق افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش رو در این رقابت‌ها موضوع استاندارد سازی خودروهای شرکت کننده‌های ایرانی متناسب با قوانین فدراسیون جهانی است. وی گفت: خودروهای شرکت کنندگان در این رقابت وارد ایران شده و در گمرگ هستند تا مقدمات اخذ پلاک آن‌ها برای حضور فراهم شود. این اتومبیلران شرکت کننده در این رقابت‌ها از حضور یک اتومبیلران زن دیگر از قطر در این رالی خبرداد و گفت: این خانم در واقع آلمانی است اما در تیم قطر حضور دارد که در رالی شرکت می‌کند. صدیق درباره نوع خودروهای شرکت کنندگان ایرانی در این رالی گفت: من به همراه حسن اکبر‌نژاد دیگر اتومبیل برای نخستین بار با تیم جدید و با خودرو میتسوبیشی شرکت می‌کنیم. شرکت آرین موتور درواقع این خودرو را در اختیار ما قرار داده که محصول ۲۰۱۴ است. وی اظهارداشت: انتخاب این نوع از خودرو به دلیل آن است که باید خودرو‌ها همولوگ یعنی متناسب با استاندارد روز باشند که این خودرو نیز مورد تایید فدراسیون اتومبیلرانی ایران قرار گرفته است. پیش‌تر عنوان شد که خودروهای این دو شرکت کننده ۲۰۶ و ال نود است. قهرمان اتومبیلرانی ریس کشور درباره تامین قطعات ایمن سازی این خودرو‌ها نیزتوضیح داد: تمامی قطعات آن ازتولید کنندگان اروپایی تهیه شده و حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
کد خبر 45642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسشگر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    اگر این طرح یوزپلنگ آسیایی است که متاسفانه به اشتباه شما ایرانی خطابش کردین چرا خط اشکی نداره؟ چرا خال های تو خالی داره؟ چرا این همه بی سوادی؟
  • محمدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    چرا یوزپلنگی که در طرح هست خط اشک نداره؟ و البته خال های بدنشم باید توپر باشن... نفس کار عالیه واقعا و امیدوارم ادامه دار و نتیجه بخش باشه، اما لطفا در طراحی پوسترها بیشتر دقت کنیم تا ارزش کار حفظ و صدچندان بشه.