کد خبر 51774
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
ساخت برخی قطعات لکسوس از گیاهان

پرشین خودرو: با وجود ناسازگاری و عدم تطابق میان مواد طبیعی و مصنوعی، لكسس به دنبال محقق كردن این غیرممكن است.

به گزارش «پرشین خودرو»، لكسس سال های متمادی است كه از دانه های گیاهانی همچون سویا و كرچك به علاوه فیبركنف و گچ سفید در اجزای داخلی خود استفاده می كند كه همگی به طور خاص و براساس نیازهای خاص استفاده می شوند.
اما چیزی كه باعث شد ما به بیان این مطلب بپردازیم دستیابی و توسعه كمپانی لكسس در زمینه تولیدات بر اساس مواد طبیعی بود، كه با تولید CT200 و استفاده از پلاستیك سازگار با محیط زیست این موفقیت حاصل شد.

این پلی اتیلن جدید "bio-PET " نام دارد كه علاوه بر سازگاری با محیط زیست، منبع تجدید پذیر و قابل دسترسی است كه برگرفته از منبع دانه های نیشكر می باشد.
پلی اتیلن یا PET پلاستیك كاملاً در دسترسی است كه امروزه به راحتی در تمام خانه های مدرن یافت می شود و در چرخه بازیافت به عنوان اولین پلاستیك سازگار با این چرخه شناخته شده است.
PET قابل بازیافت است اما مونواتیلن گلیكول هنوز از مواد نفتی ساخته می شود كه غیر قابل تجدید است.
Bio در PET به معنی منابع بیولوژیکی خام و تجدید پذیر است.

چرخه تولیدات در لكسس كاملاً تجدید پذیر است و مواد تولیدی با نزدیك شدن به پایان طول عمر مفید مجدداً تجزیه و احیا می شوند.

عملكرد مناسب با حداكثر بازدهی و انتقال حس مثبت در زمان لمس سطوح داخلی لكسسCT200 باعث شده كه این كمپانی در تولیدات سطوح داخلی این خودرو از این مواد استفاده نمایند. 30% از پلاستیك استفاده شده در این سطوح علاوه بر مقاومت و دوام بسیار بالا قابل تجدید نیز می باشند.
بدیهی است استفاده از این مواد سازگاری بسیار مناسبی با محیط زیست دارد. اما استفاده لكسس از این قبیل مواد به دلیل درخواست اكید دولتش نیست، بلكه پیشتر از این ها این كمپانی در مسائلی از این دست پیشگام بوده است. استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست تاسطح 95% تجدید پذیری تعهدی است كه كمپانی لكسس تا سال 2015 برای خود تعریف كرده است.
در حال حاضر، لکسس از این pet ها برای پوشش سطح داخلی خودرو تا بیش از 80% استفاده می کندکه بالاترین میزان استفاده از این متود با کاهش سطح کربن در لکسس CT200H مشاهده می شود واین در حالی است که سایر مدلها در خط تولید استفاده از این تکنولوژی در انتظار هستند.
اگر چه لکسس اعلام کرده استفاده از این pet ها در اسن سطح در خودرو های مختلف متفاوت خواهد بود.
جهت مشاهده قیمت و شرایط فروش لکسس در ایران به سایت www.irtoya.com مراجعه نمایید.

کد خبر 51774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha