«چری» در ایران شهرک صنعتی بزرگ می‌سازد

پرشین خودرو: مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه هنوز زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور چین به ایران مشخص نشده است، زوایای همکاری ایران و چین در حوزه‌های اقتصادی مانند خودروسازی و انتقال تکنولوژی را تشریح کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، وی با بیان اینکه کشور چین می‌تواند با یک قیمت مناسب برای کشور دوست دستگاه و تکنولوژی لازم را ارائه کند، گفت: ایران هم مثل چین آرزوی توسعه شدید دارد و می‌تواند یک زنجیره کامل صنعتی در اختیار داشته باشد.

وی گفت: در صحنه بین‌المللی ما می‌گوییم همکاری در ظرفیت تولیدی، اما آنها می‌گویند ظرفیت باقی‌مانده چین را می‌خواهند به خارج منتقل کنند که من تصور می‌کنم کسانی که چنین حرفی می‌زنند به دنبال اهداف سیاسی خودشان هستند.

دنگ لی در پاسخ به پرسشی درباره علاقه شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد: سطح تکنولوژی چین در رتبه بالایی در دنیا قرار دارد و با انتقال آن می‌توانیم جلوی این را بگیریم که کشورها راهی که ما رفتیم را در بخش‌های هزینه زا مانند آلودگی تکرار کنند.

وی ادامه داد: من در ایران دیده‌ام موتورسیکلت‌های زیادی وجود دارد که از چین وارد می‌شود یا یا قطعات آنها وارد ایران می‌شود اما من می‌گویم چرا کل کارخانه موتورسازی به ایران منتقل نشود؟

وی اضافه کرد: در این راستا خودروسازی «چری» برنامه دارد که یک شهرک صنعتی خوب در ایران احداث کند.

وی افزود: بعضی شرکت‌های دیگر هم به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند کارخانه فولادسازی یا کارخانه ساخت تجهیزات فولادی در ایران احداث کنند.

وی با بیان اینکه نساجی چین هم قوی است، گفت: می‌توانیم برای جامعه ایران تجهیزات و محصولات الکترونیکی با قیمت مناسب ارائه کنیم و در عین حال در زمینه کشاورزی و در زمینه تکنولوژی زمینه همکاری موجود است.

مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: با اینکه الان سطح صنعتی چین در رتبه اول دنیا نیست، اما من تصور می‌کنم برای ایران مناسب‌ترین شریک همکاری است چون ما هم به تازگی مسیری را که ایران طی خواهد کرد، طی کرده‌ایم و این درس‌ها را آموخته‌ایم و من فکر می‌کنم چنین تجربه و تکنولوژی باعث می‌شود ایران بتواند یک میان‌بر در زمینه توسعه پیدا کند و از اشتباهات ما اجتناب کند تا سرعت توسعه بیش‌تر شود.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل که در دنیا چین را کارخانه جهان نامگذاری کردند، در صنعت با استفاده از این مزیت از کشورهای غربی هم سبقت گرفتیم و من فکر می‌کنم با لغو تحریم‌ها ایران با توجه به اینکه دارای منابع عظیم طبیعی و انسانی است با به دست آوردن تکنولوژی لازم و تجربه توسعه یک مسیر توسعه با سرعت را طی خواهد کرد و همچنین در جریان صنعتی شدن قدرت ایران افزایش پیدا خواهد کرد و جوانان شغل بیش‌تری خواهند یافت.

وی تاکید کرد: بنابراین تصور می‌‌کنم در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی دو کشور مکمل یکدیگر بوده و زمینه همکاری گسترده است.

منبع: فارس



برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 51976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha