کد خبر 52983
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
تعدیل نیروهای اروپایی «فورد» آمریکا

پرشین خودرو: فورد برای کاهش 200 میلیون دلار از هزینه‌های سالانه و به‌سازی مدلهایش، قصد دارد صدها شغل اداری در اروپا را کاهش دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این شرکت آمریکایی سال گذشته در اروپا 259 میلیون دلار سود کرد که نخستین سود سالانه اش از سال 2010 بود و به کمک رشد 10 درصدی فروش خودرو حاصل شد.

جیم فیرلی، مدیر فورد اروپا اعلام کرد این شرکت یک طرح خروج داوطلبانه را به 10300 حقوق بگیرش در اروپا پیشنهاد خواهد کرد که شامل بازنشستگی زودتر از موعد و پاداش خاتمه خدمت است. وی پیش بینی کرد صدها نفر از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد.

فورد همچنین قصد دارد شمار مدلهای شاسی بلند را که سال گذشته بیش از هر بخش دیگری در اروپا فروش داشتند، افزایش دهد و در مقابل عرضه مدلهای غیرسودآور را متوقف کند.

این خودروساز آمریکایی برنامه سازماندهی مجدد را دنبال می‌کند که تحت آن سه کارخانه اروپایی را تعطیل کرده و هزاران شغل را حذف کرده است. برنامه مذکور فعالیتهای اروپایی فورد را تثبیت کرده و کمک کرده است استفاده از ظرفیت به حدود 90 درصد افزایش پیدا کند. کارخانه‌های فورد شامل یک پایگاه در والنسیای اسپانیا، در سه شیفت و شش روز در هفته فعالیت می‌کنند.

فورد و رقیب آمریکایی‌اش جنرال موتورز سالهاست با ضرر در اروپا مقابله می‌کنند. اقتصاد این منطقه پس از شش سال رکود در سال 2016 احیا شد.

برند اوپل جنرال موتورز در اروپا سال گذشته ضرر کرد اما شرکت مادر این خودروساز قول داده است تا سال 2016 در این منطقه به سودآوری دست پیدا کند. فیات کرایسلر هم در سال 2015 برای نخستین بار در چند سال گذشته در اروپا، خاورمیانه و آفریقا سودآوری داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار می‌کنند اگرچه تقاضا برای خودرو بهبود یافته اما سودآوری خودروسازان در اروپا به دلیل هزینه‌های رگولاتوری و رقابت پایین مانده است.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha