قطعات دست سوم و ارزان آفت تولیدکنندگان ایرانی

پرشین خودرو: رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو اهواز عنوان کرد: در دوره ای به علت وجود تحریم ها، ناچار به ورود قطعات خارجی به هر نحو و یا با هر کیفیتی بویم اما هم اکنون در دوران پساتحریم، ورود قطعات از کشورهای دیگر موجب فاصله گرفتن از تولید داخل می شود.

محمود بازرگان در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر بتوان نیاز بازار را با تولید قطعات داخلی تامین کرد به سود کشور خواهد بود و مطمئنا با حمایت از تولید داخل می‌توان به این مهم دست یافت.
وی در همین رابطه افزود: به طور حتم ورود قطعات بی کیفیت خارجی آفت جان تولید کنندگان داخلی است که معمولا هم به صورت قاچاق از مبادی مرزی کشور وارد می شود.
بازرگان عنوان کرد: تولیدکنندگان لوازم یدکی و قطعات در داخل کشور، این توان را دارند تا به تولید محصولات با کیفیت بپردازند اما واردات کالای کم کیفیت و درجه سه کشورهای دیگر و بالا بودن قیمت محصولات داخلی، توان رقابت را از تولیدکنندگان داخل گرفته است و مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورده است که باید به این مساله توجه کرد و برای آن راهکاری اندیشید.
وی در پایان اظهار کرد: البته امید داریم که با اجرای برجام به وضعیت این صنف رونق داده شود اما حل مشکلات این صنف به گذر زمان نیاز است تا شاهد اثرات لغو تحریم ‌ها باشیم.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha