کد خبر 53007
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
دلیل کاهش سوددهی «تویوتا»

پرشین خودرو: افزایش تقاضا برای خودرو در بازار ایالات متحده سبب شده است شرکت خودروسازی تویوتاموتور پیش‌بینی خود را در رابطه با سود خالص این شرکت در سال جاری میلادی افزایش دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این در حالی است که این خودروساز ژاپنی انتظار دارد در سه ماهه سوم سال 2016 به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، از میزان سود این شرکت کاسته شود. در این رابطه تویوتا اعلام کرده است که سود این شرکت در بازه زمانی اکتبر – دسامبر رقمی معادل 6 میلیارد و 180 میلیون دلار بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهشی 5/3 درصدی را نشان می‌دهد.


تویوتا اعلام کرد که انتظار دارد درآمد خالص این شرکت تا ماه مارس سال جاری میلادی، رقمی معادل 19 میلیارد و 480 میلیون دلار باشد که افزایش درآمد تویوتا در آسیا در پی افزایش راندمان تولید در چین از جمله دلایل اصلی آن به‌شمار می‌رود. در همین رابطه تتسویا اوتاکه از مدیران شرکت تویوتا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ‌«‌افزایش میزان بهره‌وری در چین سبب افزایش درآمدهای ما شده است، به همین دلیل ما سود بیشتری را برای خود پیش‌بینی کرده‌ایم.»

لازم به ذکر است که افزایش تقاضا در بازار خودروی آمریکای شمالی از جمله دلایل اصلی بالا رفتن انتظار تویوتا از این بازار به شمار می‌رود، چرا که مقامات تویوتا معتقدند پایداری اقتصادی در آمریکا موجب تحریک تقاضا شده و به بازار خودروهای SUV و کامیونت‌ها رونق می‌بخشد. در این راستا تویوتا قصد دارد به منظور تحقق پیش‌بینی‌های خود از بازار آمریکای شمالی، خودروی SUV متوسط خود یعنی تویوتا Rav4 را جایگزین سدان محبوب خود یعنی Camry در بازار ایالات متحده کند. این در حالی است که لکسوس به‌عنوان برند لوکس تویوتا سال مالی بسیار خوبی را سپری کرده و پس از BMW دومین برند محبوب در بازار خودروهای لوکس آمریکا محسوب می‌شود.

کارشناسان و تحلیلگران حوزه صنعت خودرو کاهش شدید ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا را از جمله دلایل اصلی افزایش قابل توجه سود تویوتا ارزیابی می‌کنند، با این حال مدیران تویوتا ادعا می‌کنند که اثرات کاهش ارزش ین در مقابل دلار رو به کاهش بوده و از میزان اثر‌گذاری آن کاسته شده است. گزارش‌های اخیر در مورد افزایش سود بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن در حالی مطرح می‌شود که آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا قصد دارد برای سومین دهه متوالی این خودروساز بزرگ ژاپنی را به سوی رکوردشکنی در سودآوری هدایت کرده و از این حیث تمامی خودروسازان ژاپنی را پشت سر بگذارد.

گفتنی است تویوتا با فروش 10 میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو در سال 2015 میلادی، فولکس واگن غول خودروسازی آلمان که به دلیل جنجال‌های ناشی از تقلب این شرکت در ارائه آمارهای مربوط به میزان آلایندگی خودروهای تولیدی خود با کاهش شدید فروش مواجه شده است را پشت سر گذاشته و به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در جهان شناخته شود.

منبع: فرصت امروز

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha