کد خبر 53010
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
«ساب» احیا نخواهد شد

پرشین خودرو: خودروهای برقی ساب که توسط شرکت ملی خودروهای برقی سوئد و در چین ساخته می‌شوند نمی‌توانند از برند ساب استفاده کنند. گفتنی است شرکت ملی خودروهای برقی سوئد پیش از این شرکت ورشکسته ساب و اموال آن را خریداری کرده بود، چندی پیش از تولید مدل‌های جدید و برقی ساب خبر داد،

به گزارش «پرشین خودرو»، اما اخیراً مشخص شده است که این شرکت قادر نخواهد بود از برند ساب در خودروهای تولیدی خود استفاده کند و این خبر بدی برای هواداران ساب به شمار می‌رود.

در این راستا سازمان هوافضای سوئد Saab AB که مالکیت برند ساب را در اختیار دارد، اخیراً اعلام کرده است که اجازه استفاده از برند ساب در خودروهایی را که توسط شرکت ملی خودروهای برقی سوئد و با حمایت سرمایه‌گذاران چینی تولید خواهد شد نخواهد داد. این در حالی است که شرکت ملی خودروهای برقی سوئد به منظور استفاده از برند یا دست‌کم نام ساب در محصولات جدید خود با سازمان هوافضای سوئد Saab AB وارد مذاکره شده بود که Saab AB پاسخ نهایی خود را اعلام و با هرگونه استفاده از برند یا نام ساب مخالفت کرد.

در این رابطه سباستین کارلسون، سخنگوی سازمان فضایی سوئد Saab AB اظهار داشت: ‌«‌ما به‌طور رسمی اعلام کردیم که شرکت ملی خودروهای برقی سوئد حق استفاده از نام یا برند ساب در محصولات جدید خود را نخواهد داشت.» ‌وی به‌طور ضمنی تأیید کرد که مذاکرات طرفین در این باره به‌طور کامل متوقف شده است. این به معنای آن است که شرکت ملی خودروهای برقی سوئد NEVS همچنان می‌تواند خودروی Saab9-3 را که در چین ساخته شده است، تحت برند دیگری به فروش برساند.

در پی انتشار اخبار مربوط به عدم موافقت سازمان هوافضای سوئد با استفاده از برند ساب و بی‌نتیجه بودن مذاکرات، یک سخنگوی شرکت ملی خودروهای برقی سوئد در این رابطه اظهار داشت: ‌«‌پیش از عرضه کردن خودروهای جدیدمان به بازار، با دقت بسیار زیادی برندی را که از آن استفاده می‌کنیم انتخاب خواهیم کرد.» ‌بنابراین مدل جدید ساب برقی بوده و نام آن نیز ساب نخواهد بود و با نام جدیدی به بازار عرضه خواهد شد.

احداث سایت تولید خودرو در چین

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت ملی خودروهای برقی سوئد کارخانه جدیدی در چین احداث می‌کند که این کارخانه در سال 2020 میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. گفتنی است این سایت وظیفه مونتاژ خودروهای ساب را که در سوئد ساخته می‌شوند برعهده خواهد داشت.

تلاش‌های شرکت ملی خودروهای برقی سوئد جهت احیای برند ساب در حالی صورت می‌پذیرد که این شرکت پیش‌تر بدون نام بردن از سرمایه‌گذار احتمالی، از تمایل یک خودروساز آسیایی جهت خرید بخش قابل توجهی از اکثریت سهام این شرکت سوئدی خبر داد. در این راستا روزنامه فایننشیال تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که نام خودروساز آسیایی مورد نظر شرکت هندی Mahindra & Mahindra است. این در حالی است که اخباری مبنی بر تمایل شرکت دانگ‌فنگ موتور چین برای انعقاد یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ملی خودروهای برقی سوئد منتشر شد که هیچ‌کدام از این اخبار به واقعیت تبدیل نشده است.

منبع: فرصت امروز

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha