جزییات تولید خودروی 30میلیونی

پرشین خودرو: تولید خودروهای جدید با قیمت زیر 30 میلیون تومان و گلایه های شهروندان از کیفیت خودرو مواردی بود که مدیر عامل ایران خودرو به آن پاسخ داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل ایران خودرو طی روزهای گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرده بود که خودروهای جدیدی که با مشارکت شریک خارجی تولید و وارد بازار ایران خواهند شد همگی بالای 60 میلیون تومان خواهند بود و تولید خودرو در کلاس سی (همرده پژو 405) با شریک خارجی برای خودروهای زیر 50 میلیون تومانی امکان پذیر نیست.

در همین زمینه هاشم یکه زارع در پاسخ به این پرسش که چرا برای تولید خودروهای جدید با قیمت زیر 30 میلیون تومان برنامه ای تعریف نشده است و آیا این امکان وجود دارد تا خودرهایی در این رده قیمتی به بازار عرضه شود یا خیر گفت: امکان تولید خودرو های جدید در رده کلاس C(خودروهای مانند 405 ) با قیمت های زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد ولی برنامه هایی داریم تا برای تولید خودرو در رنج زیر 30 میلیون تومان در رده کلاس A (خودروهای کوچک که معمولا در حمل و نقل شهری کار برد دارد) خودروهایی را تولید کنیم.

یکه زارع خاطر نشان کرد: ایران خودرو برای تولید خودروهایی در رده کلاس A (خودروهای کوچک) در تمامی رده های قیمتی برنامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در زمینه کیفیت خودروهای تولیدی هنوز انتقاد هایی وجود دارد این قول را به مردم می دهید تا این گلایه ها کاهش یافته و یا از بین برود گفت: هم اکنون کیفیت خودروها در ایران خودرو خیلی رشد کرده هرچند که هنوز مطلوب نیست ولی این قول را می دهیم که در سال آینده کیفیت خودروها ارتقاء چشمگیری داشته باشد.

در توافقی که در جریان سفر رییس جمهور اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید، خودروساز فرانسوی "پژو سیتروئن" با قرارداد شراکتی به ارزش 400 میلیون یورو (436 میلیون دلار) با شرکت ایران خودرو، به ایران بازگشت.

در این قرارداد مقرر شد تا 3 محصول جدید پژو شامل 208، 301 و 2008 در ایران تولید شده که بخش از تولیدات شامل صادرات نیز خواهد شد.

اولین محصول جدید تولیدی پژو در ایران مدل 2008 است که در اواخر سال آینده وارد بازار ایران خواهد شد.

دو مدل پژو دیگر یعنی 301 و 208 نیز در سال های 1396 و 1397 وارد بازار ایران خواهند شد.

منبع: عصرایران

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha