کد خبر 53210
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
آخرین جزییات پرونده نگین خودرو

پرشین خودرو: حکم پرونده نگین خودرو آفتاب که افزون بر سه هزار شاکی دارد و متهم اصلی آن به پرداخت نزدیک به پرداخت ۴۰ میلیارد تومان رد مال و ۳۸ میلیارد جزای نقدی محکوم شده، به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲ تهران ارسال شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، قاسمی وکیل مدافع متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب در همین ارتباط گفت که پرونده به اجرای احکام ارسال شده و موکلش حاضر است تحت‌الحفظ از زندان بیرون بیاید تا از طریق جمع‌آوری مطالباتی که در اختیار مردم بابت تحویل خودرو دارد، طلب مالباختگان پرونده را پرداخت کند اما اجرای احکام همکاری نمی‌کند.

وی افزود: اجرای احکام تصمیم گرفته بخشی از مطالبات شاکیان را از محل پولی که تاکنون از متهم شناسایی کرده، امسال پرداخت کند و مابقی نیز طی سال‌های آینده پرداخت شود.

قاسمی ادامه داد: هم ما و هم شکات تقاضا داریم پرونده از اجرای احکام به مرجعی بازگردد که ابلاغ ویژه داشته باشد تا بتواند گره این مشکل را باز کند. ترجیحاً اگر پروند به شعبه دادگاه صادر کننده حکم بازگردد بهتر است زیرا قاضی منوچهری از زیر و بم این پرونده اطلاع کامل دارد.

وکیل مدافع متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب افزود: اجرای احکام تاکنون توانسته 8 میلیارد تومان پول جمع کند که این مبلغ نیز به لطف قاضی صادر کننده حکم جمع شده است. البته ناگفته نماند که موکلم از نزدیک به سه هزار و 500 نفر از کسانی که خودرو تحویل گرفته‌اند، طلب دارد و جمع آن حدود دو برابر مبلغ بدهی یعنی 80 میلیارد تومان می‌شود. به طور قطع موکل با جمع‌آوری این طلب‌ها به راحتی می‌تواند مطالبات مالباختگان را پرداخت کند.

وی افزود: به عنوان مثال روز چهارشنبه هفته گذشته افرادی که خودرو تحویل گرفته بودند به شعبه 30 حقوقی دعوت شدند. دادگاه فرصت کرد به پرونده 10 نفر رسیدگی کند که این تعداد حدود 200 میلیون تومان به موکل بدهکار بودند. 200 میلیون تومان حداقل پول 20 یا 30 شاکی است.

قاسمی اظهار کرد: تا کنون دو هزار نفر از کسانی که خودرو تحویل گرفتند، دادخواست داده‌اند تا مابقی اقساط خود را به صورت یکجا پرداخت کنند و سند خودرو را تحویل بگیرند. خیلی‌ها نیز دادخواست نداده‌اند و از خودروها استفاده می‌کنند.

وکیل متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب افزود: قانون اجرای احکام مدنی مقرر کرده دادگاه با گرفتن وثیقه به افرادی که رد مال دارند مهلتی بدهد تا متهم آزاد شود و در راستای رد مال و پرداخت مطالبات مالباختگان اقدام کند ولی اجرای احکام معتقد با همین پولی که تا کنون جمع‌آوری کرده، بخشی از مطالبات مالباختگان را پرداخت می‌کند و مابقی را نیز طی سال‌های آینده می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد کسانی که به موکلم بابت دریافت خودرو بدهی دارند تقریباً با تعداد کسانی که شکایت کرده‌اند، برابری می‌کند.

افزون بر یک سال پیش بود که برای شرکت نگین خودرو آفتاب که یکی از شرکت‌های لیزینگ خودرو بود به‌دلیل کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات، پرونده‌ قضایی تشکیل شد. پرونده نگین خوردو آفتاب 10 متهم داشت که شعبه 1173 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری، متهم ردیف اول پرونده را جمعاً به 33 سال و شش ماه حبس و پرداخت 400 میلیارد و 530 میلیون و 260هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم کرد.

همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 23 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. همچنین بر اساس حکم صادره، متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. متهم ردیف هشتم نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.

پس از صدور حکم، متهم اصلی پرونده بدون اینکه به حکم دادگاه اعتراض کند، برابر حکم صادره تسلیم شد تا رای دادگاه قطعی شود. حکم حبس متهم ردیف اول طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha