کد خبر 53225
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰
BMW i8چقدر در ایران آب می‌خورد؟

پرشین خودرو: از روزهای گذشته که شماره گذاری «ب ام و i8» پس از بیش از شش ماه سکوت آغاز شد، سوالات فراوانی از کاربران درخصوص شماره گذاری و نحوه قیمت گذاری و خدمت پس از فروش برای این خودرو ایجاد شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، از همین رو گفتنی است که قیمت نمونه 2016 این خودرو در بازار امارات حدود 635 هزار درهم است و عوارض واردات این خودرو 4 درصد بوده اما به هزینه های نهایی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 11 درصد هزینه های دیگر افزوده شده که مجموعا حدود 23 تا 24 درصد می شود و عموما سود درنظرگرفته شده از سوی وارد کننده باید بین 15 تا 20 درصد باشد که برخی بیش از این لحاظ می کنند.

در خصوص شرکت پرشیا خودرو نیز که پیش از این اعلام کرده بود هیچ خدمات پس از فروشی به این خودرو در کشور نمی دهد، شرکت مذکور از ارائه خدمات ساده و ابتدایی به ب ام و سری 3 ناتوان است. پس چنین اطلاعیه هایی صرفا با هدف مثبتی نمی تواند باشد.

قیمت این خودرو در بازار از نمونه بدون پلاک تا پلاک ملی بین یک میلیارد و 500 تا 2 میلیارد و 500 ارزش گذاری شده است که به نظر می آِید به دلیل داغ بودن شماره گذاری این خودرو در بازار شب عید، قیمتهای بیش از 1 میلیارد و500 تا 600 کاذب باشد. همچنین دو نوع مجوز برای شماره گذاری این خودرو استفاده می شود که با نام مجوزهای جانبازی و ورزشکاری شناخته می شود که نمونه ورزشکاری از قیمت بیشتری برخوردار است. قیمت مجوزها که باید روی قیمت نهایی محاسبه شود، بین 250 تا 400 میلیون است.

یکی از شرکتهای وارد کننده که خود نمایندگی یک برند خاص در کشور را برعهده دارد خدمات پس از فروش و گارانتی روی آنها را عرضه می کند و قیمت نهایی این خودرو شامل 635 هزار درهم + 24 درصد عوارض واردات و .. + 250 تا 400 میلیون مجوز + 15 تا 20 درصد سود وارد کننده + هزینه اضافه شده جهت گارانتی می باشد.

شایان ذکر است ب ام و آی۸ (BMW i8) خودروی هیبریدی محصول سال ۲۰۱۳ ساخت شرکت ب ام و می‌باشد. مصرف سوخت این خودرو ۲٫۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو مجهز به یک موتور بنزینی با توان ۲۲۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۰ اسب بخار است که در مجموع هر دو موتور تولید گشتاوری معادل ۵۷۰ نیوتن متر دارند و در زمان 4/4 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسانند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در حالت الکتریکی حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و آلایندگی این خودرو به تولید ۵۹ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر محدود می‌شود. مجموع وزن این خودرو با بدنه کربنی ۱۴۹۰ کیلوگرم است.

منبع: فرصت امروز

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha