کد خبر 53242
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
بهره‌برداری از تابلوهای«بریل»در اتوبوس‌ها

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از راه‌اندازی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در خط یک بی.آر.تی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از شهرنوشت، پیمان سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در ایستگاه‌های اتوبوس خط یک بی.آر.تی به اتمام رسیده است، گفت: این اقدام به منظور دسترسی آسان تر برای نابینایان در راستای استفاده حداکثری از این خطوط صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور تأیید نهایی فرمت و صحت علایم با جامعه نابینایان رایزنی صورت گرفته است که پس از آن و طی روزهای آینده نخستین تابلوهای مسیریاب خط بریل در خط یک بی.آر. تی مسیر آزادی – خاوران به بهره برداری می‌رسد.

به گفته سنندجی این مهم برای نخستین بار درخط یک BRT رخ می‌دهد و کم کم با بررسی مشکلات و رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها، این طرح در سطح تمامی خطوط بی.آر.تی شهر تهران اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین از نصب دستگاه صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه‌ها در داخل اتوبوس‌های بی.آر.تی خبر داد و گفت: از این پس اتوبوس‌ها نیز مانند مترو به سیستم صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه مجهز می‌شوند تا نابینایان بهتر بتوانند مسیر خود را انتخاب کنند.

سنندجی در ادامه به راه‌اندازی اینترنت در داخل اتوبوس‌های پایتخت پرداخت و بیان کرد: دو سال پیش موضوع اینترنت در اتوبوس‌ها مطرح شد و با توجه به مشکلاتی که در آن زمان به وجود آمد ،متوقف شد این در حالی است که اکنون مجدداً در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی اینترنت داخل اتوبوس‌ها به لحاط زیرساخت‌های فنی و مسایل حقوقی و مجوزها کمی زمانبر است، گفت: به منظور تحقق این امر با شرکت‌های توانمند رایزنی صورت گرفته است. امیدوارم با رفع مسایل حقوقی و صدور مجوزها در سال 95 اینترنت داخل اتوبوس‌ها راه‌اندازی شود‌.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha