کد خبر 53260
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
واکنش سپاه به تهدیدات عربستان

پرشین خودرو: سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به تغییر معادلات میدانی نبرد طی روزهای اخیر به نفع ایران، دولت سوریه و روسیه، نسبت به طرح‌های خطرناک مقامات ریاض و آنکارا در خصوص لشکرکشی به عربستان، پاسخ قاطعی دارد و تأکید کرد: ایران اجازه نخواهد داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود.

به گزارش «پرشین خودرو»، همزمان با استقرار جنگنده‌های عربستان سعودی در ترکیه، طرح ادعای برخی مقامات سعودی مبنی بر لشکرکشی مشترک ترکیه و عربستان به خاک ترکیه و همچنین حملات هوایی جنگنده های سعودی از طریق ترکیه به مناطق سوریه، زمینه ساز ایجاد یک تنش بزرگ در منطقه خاورمیانه شده و عربستان همچنان در راستای سیاست‌های تنش زای چند سال اخیر خود می‌کوشد، اقدامات تحریک کننده جدی تری را در دستور کار داشته باشد.

روز گذشته، سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه واکنش شما نسبت به تصمیم عربستان مبنی بر ورود ۱۵۰ هزار نیرو به سوریه چیست، گفت: «باید به عربستان بگویید ابتدا این ۱۵۰ هزار نیرو را یکجا جمع کند، دوم برای آنها یک رژه در نظر بگیرد و از این نیروها سان ببیند و سپس از آنها فیلمبرداری و برای همگان اثبات کند که چنین نیروهایی وجود دارد، بعدا بیاید و این صداهای گنده را از خود دربیاورد»

پس از آن، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه "من طهران" العالم حضور یافت و در پاسخ به اینکه اگر عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، برخورد تهران با این تحول چگونه خواهد بود، گفت: سال‌هاست که ارتجاع منطقه در حدی که می‌توانست و حتی بیش از گنجایش سوریه، برای نابودی زیرساخت‌ها و تضعیف دولت و همچنین کشتار مردم این کشور، به سوریه نیرو اعزام کرده است.

سردار جزایری تصریح کرد: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ از کجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر این گونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.

جزایری تأکید کرد: عربستان هر آنچه در توان داشته، در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بخواهد بیش از این در مسأله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه در صورت اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه، آیا ایران نیز مشاوران نظامی بیشتری به این کشور اعزام خواهد کرد و آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد، گفت: قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده سازی سیاست های خود هستند، پیش رود و در وقت لازم، تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

سردار جزائری همچنین درباره برخی گزارش های ادعایی به ویژه گزارش های غربی مبنی بر اختلاف مواضع سیاسی ایران و روسیه در خصوص سوریه، تأکید کرد: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه ـ هم در مسائل سیاسی و هم در مسایل نظامی ـ در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سوریه به عنوان یك نمونه بارز در موضوع مبارزه با تروریسم است، گفت: در روزها و هفته های اخیر شاهد تغییر استراتژی درخصوص تحولات میدانی در سوریه بوده ایم و معادله به نفع كسانی كه واقعی با تروریسم مبارزه می كنند، مانند ایران، دولت سوریه و روسیه تغییر كرده است.

منبع: تابناک

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha