عدم تناسب خودروها و خیابان های تهران

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید در تهران بیش از 4 میلیون دستگاه وسیله نقلیه و بیش از 4 هزار کیلومتر بزرگراه و خیابان اصلی داریم که این میزان، تناسبی نسبت به یکدیگر ندارد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی ترافیک در تهران همین عدم تناسب میزان وسایل نقلیه با حجم بزرگراه ها و خیابان های شهر است و باید اذعان کنیم ما نمی توانیم در شهری با این حجم انبوه وسایل نقلیه و با این وسعت از شبکه معابر گسترده، رانندگان متخلف را متوقف کنیم و تخلفات تک تک آنها را مورد رسیدگی قرار دهیم.
این مقام مسئول در شهرداری پایتخت بیان کرد: اعتقاد راسخ دارم قانون باید به قدری سخت گیرانه باشد که ذهن فرد به سمت قانون شکنی نرود که این قانون شکنی باعث بروز ناهنجاری در جامعه هم می شود.
وی در خصوص رابطه مستقیم ترافیک با تخلف توضیح داد: این مساله به اثبات رسیده که ترافیک در یک نقطه باعث می شود پس از رهایی از ترافیک رانندگان با سرعت هر چه تمام تر رانندگی کنند و این به دلایل مختلفی بستگی دارد به همین علت کنترل ترافیک یک بحث است و تخلف بعد از ترافیک یک بحث جداگانه دیگر.
تشکری هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: با نصب حدود 400 دوربین کنترل سرعت در بزرگراه های تهران تا حدی توانسته ایم از مشکلات ترافیک و مشکلات و تخلفات بعد از آن بکاهیم.
شهروندان تهرانی در مجموع 3 دغدغه همیشگی ترافیک، آلودگی و مخارج روزمره زندگی را دارند که شهرداری تهران خود یک پای ثابت رفع یا تشدید کردن همین عوامل محسوب می شود.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




 

کد خبر 53622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha