روش هایی برای پیشگیری از تصادف

پرشین خودرو: یک مسئول سازمان امداد و نجات با ارائه توصیه‌های امداد نوروزی از نجات یک هزار مسافر نوروزی در طول ۷ روز خبر داد. همچنین یک بانوی چینی در سرطاق کوه طاقبستان نیز از مرگ نجات یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر که از 25 اسفند در سراسر کشور آغاز به کار کرده است تا پایان تعطیلات با مشارکت امدادگران و نجاتگران در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور برای ارائه خدمات امدادی به مسافران ادامه خواهد داشت.

در این رابطه سید مصطفی مرتضوی - مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در تشریح آمار عملیات‌های امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند تاکنون عنوان کرد: در این مدت و براساس 7 روز عملیات نفس‌گیر بیش از 1400 ماموریت امدادی صورت پذیرفته است که منتهی به نجات 1000 نفر شده است و 690 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند و 5 هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی افزود: تاکنون در عملیات‌های امدادی 155 مورد رهاسازی از خودروها صورت پذیرفته است و بیش از 7300 نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به حضور داوطلب یاران امداد (پزشک، پرستار و پیراپزشک) در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خاتمه به چند توصیه امدادی نیز اشاره کرد:

چطور از تصادف پیشگیری کنیم؟

• پیش از اینکه وارد جاده شوید، به مقدار کافی بخوابید.
• اگر شما احساس خستگی می‌کنید، ماشین را در جای امنی نگهدارید و استراحت کوتاهی کنید.
• ماشین را در کنار جاده نگه ندارید.
• سعی کنید بین ساعت 12 نیمه‌شب تا 6 صبح رانندگی نکنید.
• برای سفرهای طولانی، رانندگی را در آغاز صبح شروع کنید، و برنامه‌ریزی کنید تا جای خود در طول سفر را با یکی از همراهان‌تان عوض کنید.
• درجه حرارت داخل ماشین را خنک و راحت نگهدارید.
• به ازای حدود هر 150 کیلومتر رانندگی به خود استراحتی بدهید، غذای مختصری بخورید، مقداری هوای تازه استنشاق کنید یا بدن‌خود را کشش دهید.

از آنجا که سرعت در تعادل بین ایمنی و قابلیت جابه‌جایی نقش دارد، رانندگان عاقل ممکن است در موارد متفاوت تصمیمات متفاوتی را اتخاذ کنند. اگر افزایش سرعت را در کم خطر‌ترین قسمت‌های سفر متمرکز کنیم؛ می‌توان با کمترین میزان افزایش خطر، سرعت متوسط سفر را بالاتر برد. به‌هرحال، باید این اصول را همیشه در ذهن داشته باشیم مبنی بر اینکه سرعت بالاتر موجب افزایش خطر تصادف می‌شود و اگر تصادفی رخ دهد، شدت جراحات به‌طور شدید با میزان سرعت افزایش می‌یابد.

نجات جان یک بانوی چینی در سرطاق کوه طاقبستان

همچنین در این رابطه محمد رضا امیریان- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از گرفتاری یک بانوی گردشگر چینی در کوه طاق بستان خبر داد و گفت: این دومین عملیات امداد و نجات نیروهای هلال احمر در کوه طاق بستان از آغاز طرح نورزی تا به امروز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: در این حادثه یک بانوی گردشگر چینی به همراه یک نفر راهنما در دیواره سر طاق کوه طاق بستان گرفتار شدند که نه راه پیش و نه راه پس داشتند. بنابراین نیروهای تیم عملیات نجات در کوهستان هلال احمر از گرفتار شدن 2 نفر در کوه طاق بستان باخبر شدند. یک تیم 5 نفر مشتمل بر یک نجاتگر پرسنل و 4 نجاتگر داوطلب به منطقه وقوع حادثه اعزام شدند. پس از ارزیابی و رسیدگی به حادثه دیدگان بانوی چینی با بکار بستن ابزار امداد و نجات کوهنوردی و بکار بستن کارگاههای فنی نجات در ارتفاع پس از 3 ساعت عملیات به پایین کوه منتقل شد، براین اساس این عملیات حدود 5 ساعت به طول کشید و تا ساعت 20 ادامه داشت و خوشبختانه مصدومی نداشت و هر دو نفر به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

 

منبع: تسنیم

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 54348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha