تولید خودرو انحصاری نیست

پرشین خودرو: مدیر کل صنایع خودرو نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : الزام واردکنندگان خودرو به داشتن شبکه خدمات پس از فروش و یا عقد قرارداد با نمایندگان رسمی واجد شرایط وضوابط فنی مربوطه باعث شد که این بخش از واردات دارای نظم و کنترل منطقی شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از شاتا، امیر حسین قناتی افزود : بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان واردات خودرو به کشور با کاهش 46 درصدی از منظر ارزش و 53 درصدی از لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
قناتی اضافه کرد : بر اساس ضوابط ابلاغی در امر واردات خودرو و همچنین افزایش تولیدات داخلی به‌همراه برنامه‌ریزی در راستای ارتقای کیفی محصولات و نیزارایه محصولات جدید و همکاری‌های مشترک با شرکتهای معتبر بین‌المللی به جهت ارتباط مستقیم با صنایع کشور، شاهد استمرار ضوابط برقرار شده در امر واردات نظام‌مند خودرو و ارتقای توان تولید داخلی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تولید خودروی سواری به هیچ وجه انحصاری نیست گفت : بیش از ده شرکت خودرو ساز سواری منجمله ایران خودرو ، سایپا ، پارس خودرو، مدیران خودرو ،کرمان موتور ،گروه بهمن و شرکت مرتب و... وجود دارند .
قناتی یادآور شد : واردات خودرو تا حجم موتور 2500 سی سی آزاد بوده و در گروه بندی کالاهای وارداتی در گروه 9 قرار دارد که خود بر عدم انحصار خودرو در کشور اذعان دارد
به گفته قناتی ابلاغ این دستورالعمل باعث شد تا شبکه غیررسمی واردات ، ملزم به رعایت ضوابط و مقررات واردات خودرو شده و همچنین واردات بی‌رویه برخی خودروهای فاقد اصالت نیز متوقف شود.
وی تصریح کرد : مصوبه هیات وزیران مبنی‌ بر ممنوعیت ورود خودروهای سواری با حجم بالای 2500 سی سی که حجم عمده خودروهای لوکس را شامل می شد نیز باعث شد تا بخشی از واردات این قبیل خودروها که در محدوده حجم موتور مذکور قرار می‌گرفتند، متوقف شود.
قابل ذکر است بیش از 85 درصد خودروهای لوکس وارداتی طی سالهای گذشته با حجم موتور بالای 2500 سی سی بوده که ابلاغ این مصوبه باعث توقف واردات این قبیل خودروها شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 55264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha