بر روی «پراید» پلت فرم جدیدی نخواهیم ساخت

پرشین خودرو: معاون طراحی و مهندسی خودرو مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا تصمیم دارد که دیگر از «پراید» پلتفرم جدیدی نسازد.

عبدالله توکلی لاهیجانی، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این خبر اعتقاد دارد اینک زمان آن فرا رسیده است تا گروه خودروسازی سایپا با توسعه طراحی های خودرو، دست به تولید خودروهایی بزند که از صفر تا صد آن متعلق به «سایپا» باشد.

وی اظهار داشت: سایپا از تولید محصولاتی که خود آغازگر طراحی و تولید آن بوده، سود برده است در عین حال در خصوص طراحی و تولید خودروهای سایپا تصور می شود طی چندین دهه از آغاز فعالیت خود تا حدی، کاهلی صورت گرفته باشد.

توکلی لاهیجانی در همین رابطه ادامه داد: ساپیا پیش از این محصول «کاروان» را طراحی، تولید و عرضه کرده بود که البته ایرادات زیادی داشت اما در خصوص خودروهای دیگر سایپا از جمله «تیبا» که خودرویی کاملا ایرانی و به دست طراحان این شرکت تولید شده و استقبال مردم نشان داده است شهروندان از سایپا خودروهای متنوع و ساخت این شرکت را می خواهند.

معاون طراحی و مهندسی خودرو مرکز تحقیقات سایپا، در خصوص این مرکز متذکر شد: حقیقت این است که این مرکز طی سالیان متمادی فراز و فرودهای متعددی داشته است اما اینک تصمیم جدی در خصوص تولید خودروهایی گرفته است که از صفر تا صد آن توسط سایپا شکل گرفته باشد.

وی در خصوص توسعه پلتفرم در گروه مهندسیِ خودرو سایپا بیان کرد: سایپا برنامه های گوناگونی برای توسعه پلتفرم علی الخصوص مگاپلتفرم دارد و در این راستا برنامه های «متنوع و متعددی» داریم. البته باید توجه داشت سعی داریم دیگر از پراید پلتفرم جدیدی نسازیم. در مجموع این بار سعی در توسعه و طراحی پلتفرم و مگا پلتفرم های کاملا جدید در سایپا داریم.

کد خبر 55308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha