کد خبر 55339
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
«شورولت» از میانه راه دور زد!

پرشین خودرو: بیانات مقام معظم رهبری تکلیف واردات خودروهای پر مصرف امریکایی را مشخص کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از اعتماد ، مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در دیدار با کارگران از واردات خودروهای امریکایی انتقاد کردند و گفتند: «خود امریکایی‌ها به‌علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند. حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.»ایشان توصیه کردند: «مدیران و مسوولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه‌ها وارد می‌شود، بایستند و جدا نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.»محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین واکنش به موضوع ورود خودروهای امریکایی گفت: «من خودم نمی‌دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهرا در سال ٩٣ یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید امریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال ٩٤ این مجوز داده شد و البته هنوز نمی‌دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.

یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم یا بگوییم از آن استفاده نکند.»آغاز داستان اما به رایزنی‌های متعدد امریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها با ایران باز می‌گشت. آنگونه که نعمت‌زاده اعلام کرده است نیز ورود مجوز ورود خودروهای خارجی به ایران از کشوری ثالث صادر شده است. تحولات اخیر اما نشان می‌دهد که پرونده ورود خودروهای امریکایی به ایران بسته شده است. به این ترتیب رویای امریکایی برای بازگشت دوباره به بازار ایران نتوانست رنگی از واقعیت به خود ببیند. پیش از این چهار شرکت خودروساز امریکایی در ایران فعال بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستند به فعالیت در این بازار ادامه دهند اما پس از آن بارها تلاش برای ورود دوباره به بازار ایران را آغاز کردند.

مقام معظم رهبری پیش از این نیز ورود کالاهایی که نماد و سبک زندگی امریکایی به ایران را موجب می‌شود، ممنوع اعلام کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد آنچه مجوز واردات از امریکا را داراست کالای اساسی و دارو است.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

کد خبر 55339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha