کد خبر 55353
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
رونمایی از مک‌لارن جدید در نمایشگاه‌لندن

پرشین خودرو: مک‌لارن تأیید کرد که هفته آینده در ادامه تور جهانی خودرو جدید 154 هزار پوندی خود برای نخستین بار در بریتانیا از این خودرو درBattersea Park رونمایی خواهد کرد. پس از مشاهده این خودرو شگفت انگیز در نمایشگاه ژنو امسال، مک‌لارن اعلام نموده که نخستین معرفی 570 GT جدید خود در بریتانیا را همزمان با افتتاح نمایشگاه خودرو لندن در هفته آتی برگزار خواهد نمود.

به گزارش «پرشین خودرو»، GT570 جدیدترین مدل اضافه شده به مجموعه خودروهای اسپورت این خودروساز است که فضای بیشتر صندوق عقب آن نسبت به برخی از هاچ‌بک‌های این برند خودنمایی بسیاری می‌کند. این خودرو اساساً با هدف ربودن موقعیت پورشه به‌عنوان بهترین سازنده خودروهای اسپورت کاربردی طراحی شده است. با شروع قیمت از 154 هزار پوند، GT به‌عنوان پرکاربردترین و در عین حال لوکس‌ترین مدل مک‌لارن ساخته شده تا به امروز به حساب می‌آید.

این خودرو در طیف خودروهای مک‌لارن در میان مدل‌های540 C و 570 S Coupe قرار خواهد گرفت. تغییر این مدل از کوپه به سمت GT بیشتر از نمای بیرونی مشهود است. کنسول عقب فیبر کربنی و پره‌های رو به آسمان در مدل کوپه جای خود را به دو تکه شیشه محدب الهام گرفته از مدل P1 داده‌اند که از جلو تا عقب خودرو امتداد دارند.

به جز 150لیتر فضای خالی که در دماغه خودرو تعبیه شده است، فضایی معادل 220 لیتر نیز در عقب خودرو و پشت صندلی‌ها جهت قرار دادن چمدان و ساک‌های دستی طراحی شده که کاملاً هماهنگ با چرم دوزی صندلی‌ها پوشش داده شده و به راحتی از طریق شیشه عقب خودرو که به سمت چپ باز می‌شود، قابل دسترس است. در مجموع، کل فضایی که به‌عنوان صندوق برای خودرو تعبیه شده بیشتر از چیزی است که به همین منظور در یک فورد Focus هاچ‌بک خواهید یافت.

رئیس بخش طراحی مک‌لارن، «راب ملویل» در گفت‌وگو با اتو‌اکسپرس، دلیل باز شدن شیشه عقب به کنار را دسترسی بهتر به عمیق‌ترین نقاط صندوق دانست. تعبیه یک جک بادی برای به بالا باز شدن شیشه عقب (که در طراحی‌ها متداول‌تر است) موجب انسداد بخشی از ورودی می‌شود. او همچنین اضافه کرد که باز شدن شیشه به سمت کناره‌ها احتمال قرار گرفتن آن در معرض حرارت ناشی از اگزوز را کاهش می‌دهد. فارغ از همه اینها، سرنشینان می‌توانند به راحتی با خواباندن صندلی خود نیز به عقب دسترسی داشته باشند.

تغییرات در داخل خودرو نیز ادامه می‌یابند، لوازم داخلی کاملاً چرمی، فرمان و صندلی‌های مجهز به گرمکن و تنظیم برقی و درب‌های قیچی وار (بازشو به سمت بالا) از جمله امکانات این خودرو به حساب می‌آیند.

مک‌لارن همچنین در جهت جلوگیری از آلودگی صوتی خودرو را به سیستم اگزوز کم صدا‌تری مجهز کرده است. متصل شدن شیشه عقب و سقف شیشه‌ای پانورامیک خودرو نیز موجب ایجاد حسی دلنشین و فضایی باز در داخل خودرو شده است.

مدیر خط تولید خودروهای اسپورت مک‌لارن، «اندی پامر» گفت که این شرکت با افزایش فضای داخل خودرو و صندوق به دنبال کاهش سروصدای ناخواسته ایجاد شده در خودرو بوده است. او همچنین اضافه کرد که این خودرو از تایرهای سفارشی خاصی از Pirelli بهره می‌گیرد که با یک لایه فوم عایق برای کاهش صدای منتقل شده از سطح آسفالت به داخل تا حدود 3 دسی‌بل پوشانده شده‌اند.

موتور و گیربکس 570 GT بدون تغییر نسبت به مدل کوپه هستند. همان موتور V8 3.8 لیتری 562 اسب بخاری دوال توربو که در کنار یک گیربکس دوال کلاچ هفت دنده‌ای قرار گرفته است. اضافه شدن شیشه بخش عقب به GT به معنای افزایش 37کیلوگرمی وزن آن نسبت به همتای کوپه خود و در نتیجه 0.2 ثانیه زمان بیشتر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 3.4 ثانیه است (کوپه 3.2 ثانیه).

مک‌لارن در مدل 570 GT کمک فنرهای جلو را 15درصد و کمک فنرهای عقب را 10 درصد نرم‌تر کرده است تا امکان استفاده از این خودرو در شرایط شهری به‌طور روزانه بیشتر فراهم باشد. ترمزهای کربنی-سیلیکنی موجود در کوپه نیز در مدل GT با ترمزهای دیسکی فولادی تعویض شده‌اند.

این عضو جدید بازار خودرو بالاتر از کوپه و تا پیش از معرفی مدل Spider در سال 2017، در صدر طیف خودروهای اسپورت مک‌لارن خواهد نشست.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha