ایربگ‌های «تاکاتا» جان 13 «تویوتا» سوار را تا کنون گرفته است

پرشین خودرو: در حالی که کیسه های هوا در خودروهای تویوتا تاکنون جان ۱۳ نفر را در جهان گرفته است این شرکت برای ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو ساخت خود در آمریکا برای رفع نقص کیسه های هوا فراخوان داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از رویترز، شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که تقریبا 1.6 میلیون دستگاه دیگر از محصولاتش در بازار آمریکا را برای رفع عیب در سیستم کیسه هوای جلویی کنار راننده فرا می خواند.

اوایل ماه جاری میلادی، مقامات شرکت تاکاتا، سازنده کیسه های هوای مورد استفاده در خودروهای تویوتا گفتند که 35 تا 40 میلیون مورد دیگر از بادکننده های معیوب کیسه های هوای تولیدی خود را به درخواست رگولاتورهای آمریکایی اعلام می کند. این اعلام، تعداد بادکننده های معیوبی را که برای رفع عیب فراخوانده می شوند را بیش از دو برابر افزایش داد.

بادکننده های معیوب شرکت تاکاتا موجب بیش از 100 مورد جرح و 13 مورد مرگ در سراسر جهان شده اند.

تویوتا گفته فراخوان جدید شامل برخی از خودروهای مدل کورولا، یاریس، 4 رانر، سینا، سکیون ایکس بی، لکسوس ای اس، جی ایکس و آی اس می شود که در فاصله سال های 2006 تا 2011 تولید شده اند.

تویوتا همچنین گفته، تاکنون به دلیل کیسه های هوای معیوب تاکاتا، 4.73 میلیون خودرو را در بازار آمریکا فرا خوانده است.

گزارش های دیگری از 17 شرکت خودروسازی که در حال رفع عیب کیسه های هوای شرکت تاکاتا هستند، این هفته منتشر خواهد شد.

روز پنجشنبه، سخنگوی شرکت دایملر اعلام کرد، 197 هزار خودروی دیگر از محصولاتش در آمریکا نیاز به فراخوان خواهند داشت، اما همه آنها در دوره قبلی فراخوان رفع عیب کیسه هوا، فراخوانده شده اند.

شرکت تاکاتا با رفع عیب حدود 14 میلیون کیسه هوای معیوب، در هفته گذشته گزارش های رگولاتورهای ایمنی خودروی دولت آمریکا را بایگانی کرد. تاکاتا موافقت کرده که دامنه فراخوان ها را تا سال 2019 به 35 تا 40 میلیون باد کننده کیسه هوا افزایش دهد. این شرکت تا قبل از روز 4 می 28.8 میلیون فراخوان رفع عیب داده است.

این بزرگترین فراخوان رفع عیب در صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می رود. بادکننده های معیوب تولید شرکت تاکاتا ممکن است تحت فشار زیاد منفجر شوند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: تسنیم

کد خبر 56141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha