مذاکره «تاتاموتورز» با «ایران خودرو»

پرشین خودرو: جایگاه پرثبات و شبکه ارتباطی خودروسازان ایرانی در غرب آسیا، در بازده زمانی طولانی منفعت بسیاری برای تاتا موتورز در پی خواهد داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، پایگاه اینترنتی نشریه فوربس در مطلبی نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که تاتا موتورز، بزرگترین شرکت خودروسازی هند، در حال مذاکره با ایران خودرو برای ایجاد زمینه همکاری میان دو طرف است. در صورت ایجاد توافق، ایران خودرو مسئولیت مونتاژ خودروهای بنزینی این شرکت را برعهده خواهد گرفت.

صنعت خودروسازی ایران که به تازگی از زیر بار تحریم‌ها خارج شده است، ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد. ایران در سال 2011 و در زمان اوج، با حدود یک میلیون و 700 هزار خودروی فروخته شده، یازدهمین بازار بزرگ فروش خودروی جهان را دارا بود. اکنون با توجه به لغو تحریم‌ها، این کشور در حال حرکت به سوی فروش سالانه حدود 2 تا 3 میلیون خودرو است.

تهران در زمان تحریم‌ها واردات خودرو را محدود کرده بود. در حال حاضر با توجه به جمعیت ایران و وجود حدود 80 تا 100 خودرو به ازای هر هزار نفر، تقاضا برای خرید خودرو در این کشور در حال افزایش است.

علاوه بر این مسئله، از 16 میلیون و 800 هزار خودروی سبک ایران، حدود 2 میلیون و 500 هزار عدد آن‌ها بیش از 20 سال عمر دارند و به همین دلیل باید تعویض شوند. این مسائل بر جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار ایران میان شرکت‌ها خارجی می‌افزاید.

تاتا موتورز برای شروع قصد دارد حدود 100 هزار خودرو در ایران به فروش برساند که روند تولید آن‌ها از سال 2018 آغاز خواهد شد. این شرکت می‌خواهد با استفاده از شبکه فروش ایرانخودرو، خودروهای تولیدی‌اش را با نام خود به فروش برساند.

در انتهای این مطلب آمده است: ایران خودرو جایگاه خود در غرب آسیا را تثبیت کرده و سهمش از بازار ایران حدود 54 درصد است. بنابراین تاتا موتورز از طریق این ارتباط می‌تواند به درآمد خود بیافزاید. اما با توجه به این که لندرور و جگوار بخش‌های مهمتر تاتا موتورز را تشکیل می‌دهند و خودروهای تاتا سهم کوچکتری دارند، موفقیت در ایران در بازده زمانی کوتاه تأثیر چندانی بر ارزش این شرکت نخواهد داشت.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.





منبع: باشگاه

کد خبر 56194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha