کد خبر 56274
۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
راکت «فالکون ۹» سه تایی شد!

پرشین خودرو: به نظر می رسد اسپیس ایکس راه فرونشاندن راکت را یاد گرفته است. این شرکت برای سومین بار پیاپی موفق به انجام این پروژه هیجان انگیز شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، روز گذشته راکت به روزشده فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس با موفقیت بر روی سکوی شناور روباتیکی مستقر در اقیانوس فرود آمد تا دانشمندان و مهندسان این شرکت سومین فرود پیاپی راکت بر روی این سکو را جشن بگیرند.

نکته مهمی که درباره بازیابی اخیر راکت فالکون ۹ باید به آن اشاره کرد فرود بسیار نرم و دقیق آن است.

این راکت پس از پرتاب ماهواره اربتاطاتی Thaicom ۸ تایلند و قرار دادن آن در مدار مشخص شده زمین راهی زمین شد تا فرود موفقیت آمیز دیگری را تجربه کند.

تا چند ماه پیش خوشبین ترین حامیان اسپیس ایکس هم تصور نمی کردند که بازیابی راکت فالکون ۹ آن هم برای سه مرتبه متوالی محقق شود اما حالا و تنها طی چند هفته شاهد وقوع چنین رویدادی بوده ایم.

راکت دو مرحله ای فالکون ۹ تنها ۲.۵ دقیقه پس از پرتاب و رسیدن به ارتفاع مشخص از بخش اصلی جدا شده و درحالی که آن بخش ماهواره تایلندی را به مدار مشخص هدایت می کرد بخش اول راهی زمین شد تا پس از روشن شدن موتورهای مخصوص فرودی نرم بر روی سکوی شناور روباتیکی داشته باشد.

از لحظه پرتاب تا فرود راکت کمتر از ۹ دقیقه به طول انجامید. سکوی شناوری که این راکت بر روی آن فرود آمد در فاصله ۶۸۰ کیلومتری از ساحل فلوریدا قرار داشت.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







منبع: مهر

کد خبر 56274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha