کد خبر 56353
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
خودرو هم صاحب کارت هوشمند شد

پرشین خودرو: جعفری رییس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا دراین باره گفت: ظهر امروز در مراسمی با حضور فرمانده نیروی انتظامی و رییس و معاونان پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از کارت‌های هوشمند وسایل نقلیه رونمایی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، وی با بیان اینکه این کارت‌ها در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از تخلفات تهیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در این کارت می‌تواند خدمات جدیدی را به دارندگان وسایل نقلیه ارائه دهد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا درباره مزایای کارت‌های هوشمند وسایل نقلیه نیز گفت: جلوگیری از امکان جعل، فراهم شدن امکان درج سوابق تصادفات، معاینه فنی و... و همچنین امکان درج شماره شناسایی قطعات خودرو از جمله مزایای این کارت است.

 

 

جعفری با بیان اینکه این اطلاعات درون کارت حافظه خودرو نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این اطلاعات امکان اقدامات مجرمانه همچون جعل و فروش خودرو به وسیله سند نمره و موارد دیگر به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای صدور این کارت از 8 نوع قلم امنیتی استفاده شده است، گفت: این یعنی با این تجهیزات به هیچ عنوان امکان جعل وجود ندارد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های صدور کارت هوشمند وسایل نقلیه فراهم شده است، درباره اینکه آیا فراخوانی برای تعویض کارت‌های قدیمی داده می‌شود یا خیر؟ به ایسنا گفت: در فاز اولیه فراخوانی داده نمی‌شود اما برای خودروهای جدید کارت هوشمند و جدید صادر خواهد شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: نسیم

کد خبر 56353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha