کد خبر 56907
۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
محصولات «تویوتا» گران می‌شود

پرشین خودرو: گروه خودروسازی تویوتای ژاپن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مالیات خرید خودروهای تولید شده در این کشور با افزایشی 10 درصدی مواجه خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودروساز ژاپنی در ادامه بیانیه خود که خطاب به کارکنان آن صادر شده، اعلام کرد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هزینه‌های تولید خودرو را برای تویوتا افزایش خواهد داد و این موضوع در نهایت بر میزان فروش این شرکت در بازار خودروی بریتانیا اثر‌گذار خواهد بود. در ادامه بیانیه تویوتا که یک نسخه از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته آمده است: «تویوتا 90 درصد از خودروهای تولید شده در سایت بریتانیای خود را صادر می‌کند که سه‌چهارم از این خودروها به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

در بخشی از بیانیه صادر شده توسط تویوتا نوشته شده است: «بدون شک ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا به سود فعالیت‌های ما در این کشور و میزان رقابت‌پذیری‌مان خواهد بود.» در ادامه این بیانیه که به امضای دو تن از مدیران ارشد بخش بریتانیای تویوتا رسیده، می‌خوانیم: «در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تویوتا با مشکلات و چالش‌های بسیاری در رابطه با فعالیت خود در بازار خودروی این کشور مواجه خواهد شد.»

گفتنی است با وجود صدور بیانیه مذکور توسط تویوتا پیرامون خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، این خودروساز ژاپنی پیش‌تر از تعهد خود به کارخانه‌های خودروسازی و نیروی انسانی خود در انگلستان خبر داده بود. تولید بیش از 190 هزار دستگاه از مدل‌های «Arius» و «Avensis» در سایت خودروسازی تویوتا در «Burnaston» و تولید بیش از 200 هزار پیشرانه و 35 هزار قطعه مورد نیاز خودروهای این کشور در سایت «Deeside» در سال گذشته میلادی به خوبی حجم فعالیت‌های تویوتا در صنعت خودروسازی بریتانیا را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاری 59 میلیارد دلاری شرکت « Japan Inc » در بریتانیا سبب شده تا این شرکت نیز به صورت علنی حمایت خود را از باقی ماندن لندن در اتحادیه اروپا مطرح کند. مدیر اجرایی شرکت رنو – نیسان دیگر شخصیتی است که از باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کرده است. «کارول گوسان» معتقد است باقی ماندن لندن در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از اهمیت زیادی در زمینه حفظ مشاغل، حجم مبادلات و هزینه تولید برخوردار است.

در همین ارتباط «هیروکی ناکانیشی» مدیرعامل شرکت «Hitachi Ltd » نیز اعلام کرد که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این شرکت در رابطه با فعالیت‌های خود در این کشور تجدید نظر خواهد کرد. اظهارات اخیر در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از خودروسازان فعال در صنعت خودروسازی بریتانیا پیش از این از نگرانی‌های گسترده خود در رابطه با خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا و اثرات آن بر مشاغل، هزینه‌های موجود و سرمایه‌گذاری گفته بودند.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: فرصت امروز

کد خبر 56907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha