آماده فروش سهام سایپا هستیم

پرشین خودرو: نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از آمادگی این صندوق برای فروش کامل 17.5 درصد از سهام سایپا خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اکبر نوروزی، با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد قصد دارد تا از بنگاه‌داری خارج شود، گفت: در حال حاضر سهام شرکت های گوناگون صنعتی و معدنی در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد قرار گرفته که با توجه به نقدینگی مورد نیاز برای ادامه فعالیت‌های این صندوق در نظر داریم سهام 17.5 درصدی سایپا را به صورت یکجا به مشتریان داخلی و یا خارجی واگذار کنیم.
 


وی گفت: این سهام اگرچه در بازار بورس دارای ارزش بالایی بوده اما برای صندوق سود عملیاتی را به همراه نداشته، به همین سبب و با توجه به سیاست خروج از بنگاه داری آماده‌ایم تا سهام 17.5 درصدی این شرکت را به صورت یکجا واگذار کرده و از محل فروش آن سرمایه های صندوق را در بخش های دیگر اقتصاد به کار گیریم.



نوروزی افزود: در این راستا هر خریدار خارجی و یا داخلی حاضر به خرید این سهام باشد، حاضریم تا با آنها وارد مذاکره شویم و این سهام را به نام آنان منتقل کنیم.
 

یادآور می شود که در دولت قبل به خاطر بدهی های عظیم دولت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور، بخش عمده ای از سهام شرکت های صنعتی و معدنی در قالب رد دیون به این صندوق انتقال داده شد که بیشتر این شرکت ها نه تنها سودی برای این صندوق نداشته اند، بلکه در مواردی با زیان نیز مواجه بوده اند.

 

 

منبع خودرونامه

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 59148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha