کد خبر 62166
۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
ایده فراماشینی مرسدس بنز

پرشین خودرو: گروه رسانه

به گزارش «پرشین خودرو»، ترکیب خودروها برای ساخت خودرویی خارقالعاده عموما از سوی مهندسان خلاقی صورت میگیرد که میخواهند از امکانات دو خودرو در یک مدل واحد استفاده کنند و تصویری که این روزها خبرساز شده است هم یکی از این ترکیبهای فوقالعاده است که بر سر دو مرسدس بنز آمده است و آنها را باهم بهصورت کامپیوتری ترکیب کرده است. خودروی مرسدس بنز G63 AMG 6x6 هیولای 6 چرخ آلمانی است که پیکاپی قدرتمند است و قلب تپنده بنز را در خود جای داده است.

این پیکاپ بنز دومین خودروی آفرود گرانقیمت است که تابهحال توسط این خودروساز قدیمی ساختهشده و برای عبور از هر محیط نامناسبی آماده است. تمام چرخها در این خودرو محرک هستند و میتوانند با چرخش خود قدرت موتور را در جهت عبور از هر نوع سطحی استفاده کنند و البته امکان قفل شدن صد درصد آنها باهم وجود دارد که این مساله توان عجیبی را در این خودرو ایجاد میکند. از طرف دیگر خودروی اسپرتی به نام AMG GT R هم وجود دارد که دراین ترکیب خارق‌العاده استفاده شده است و با ظاهر بسیار جذاب و اسپرتش شکل و شمایل خاصی به آن داده است. این ترکیب دیجیتال فوق‌العاده بدنه‌ای مدرن و زیبا را روی 6 چرخ محرک قرار داده است که در انتها خودرویی فراتر از باور و زیبا و البته قدرتمند به‌وجود آمده است.

این طراحی و ترکیب دیجیتال و کامپیوتری نشان می‌دهد که در وضعیت کنونی رقابت میان خودروسازان بسیار شدت گرفته است و خودروسازانی مانند بنز نیاز دارند تا دانش و فناوری خود را در جهت حفظ بازار و افزایش فروش استفاده کنند که از جمله کارهایی که می‌توان انجام داد استفاده از ایده‌های خلاقانه است. ظاهر مرسدس بنز G63 AMG 6x6 بسیار ساده است و با وجود توانایی فنی بسیار بالایی که دارد به بدنه‌ای حرفه‌ای‌تر و زیباتر که پاسخگوی مقتضیات زمان باشد نیاز مبرم دارد، چرا که رقبایی مانند تویوتا و نیسان بیکار نخواهند نشست. بنز در بخش پیشرانه خودروی 6 چرخش از موتوری 5/ 5 لیتری استفاده کرده است که قدرتی معادل با 536 اسب بخار با گشتاور بالا تولید میکند که دو توربو باعث می‌شود هر 8 سیلندر خودرو با تمام توان در خدمت این غول بی‌شاخ و دم قرار داشته باشند. بدنه AMG GT R باعث می‌شود خودرو بسیار تهاجمی به نظر برسد و در اولین نگاه این احساس در بیننده القا می‌شود که با خودرویی سوپر اسپرت مواجه است و این خودرو می‌خواهد با 6 چرخی که دارد مرزهای سرعت را با قدرت زیاد در هم بشکند.

ترکیب کردن ظاهر خودروهای GTR با سایر مدل‌ها باعث می‌شود تا خودروها در کلاسی متفاوت ظاهر شوند مانند اتفاقی که برای Audi Q3 افتاده است. از نتیجه به‌دست آمده می‌توان فهمید طراح این خودروی کامپیوتری می‌خواهد نشان دهد که خودروهای آفرود امروزی هم میتوانند ظاهری سوپر اسپرت داشته باشند و با حفظ عملکرد در مسیرهای صعب‌العبور هم موفق ظاهر می‌شود. بنز ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در این غول 6 پای خود قرار داده است تا در حد ممکن از توان موتور استفاده شود. در طراحی خودروهای آفرود عموما مواردی مانند ایمنی بدنه مطرح است چرا که خودروهای آفرود و شاسی‌بلند با وزن زیادی که دارند در صورت رول اوور و برگشتن روی سقف باید توان تحمل وزن خودرو توسط ستون و سقف وجود داشته باشد و دلیل اینکه کمتر خودرو شاسی‌بلندی به شکل و شمایل یک سوپر اسپرت ساخته می‌شود ممکن است همین باشد. هر چند طراح این مدل کامپیوتری با قرار دادن دو میله در انتهای خودرو تلاش کرده تا نشان دهد که متوجه این موضوع بوده است تا در صورت وجود هر نوع سانحه منجر به غلت خوردن خودرو، سرنشینان زیر وزن سنگین چرخ‌ها و موتور پرس نشوند. در خودروهای کراس‌اوور این مساله چندان دیده نمی‌شود و آنها ظاهری امروزی و اسپرت‌تر دارند.

موضوع دیگری که ممکن است طراحان خودروهای شاسی‌بلند و غول‌پیکر را محدود کند نیاز به حمل تجهیزات زیاد در داخل و سقف خودرو است چرا که در صورت استفاده از طراحی یک سوپر اسپرت در بدنه، سقف خودرو کوتاه و فضای کمتری در داخل خودرو ممکن است در اختیار سرنشین‌ها قرار بگیرد و از طرفی عموما سوپر اسپرت‌ها دو نفره هستند و فضا برای دو نفر دیده شده است. طرح‌های این چنینی در دنیای ماشین‌ها زیاد به چشم می‌خورد و اینکه آیا این طرح‌ها باعث می‌شود که خودروسازی مانند بنز اقدام به ساخت یک خودرو کند یا نه سوالی است که پاسخی برایش نمی‌توان یافت. بنز پیش از این یک مدل خودرو آفرود 6 چرخ را در تیراژ محدود تولید کرد که به اعتقاد بسیاری کامل‌ترین عملکرد را در میان خودروهای آفرود دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha