محیط زیست سالم یکی از حقوق مصرف کنندگان است

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: چه مقدار از خودروهای آلاینده در یک سال گذشته از دور خارج شده اند؟ آیا شهرداری نظارتی بر توقفگاه اتوبوس ها دارد؟ آیا خودورسازان استانداردهای زیست محیطی را در خودرهایی که در عرض یکسال گذشته تولید کرده اند اعمال کرده اند؟ اینها همه سوالاتی است که انتظار داریم مسئولین به آنها جواب بدهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص آلودگی هوا گفت: استفاده از محیط زیست سالم جزو حقوق مصرف کنندگان است و این جزو منشور حقوقی سازمان ملل نیز هست.

انصاری ادامه داد: با بستن مدارس و اعمال برخی محدودیت های ترافیکی نمی توان با این مشکل به صورت ریشه ای برخورد کرد بلکه این نوعی مسکن است و در بلند مدت جواب نمی دهد.

وی افزود: این انجمن ضمن اینکه بر این امر تاکید دارد که مبارزه با این پدیده نیازمند عزم جدی همه مسولین است این سوال را دارد که چرا تا به امروز هیچ یکی از مسولین در مورد کارهایی که تا به امروز برای مبارزه با این امر انجام داده اند گزارشی به مردم ارائه نکرده اند.

وی تصریح کرد: چه مقدار از خودروهای آلاینده در یک سال گذشته از دور خارج شده اند؟ آیا شهرداری نظارتی بر توقفگاه اتوبوسها دارد؟ آیا خودورسازان استانداردهای زیست محیطی را در خودرهایی که در عرض یکسال گذشته تولید کرده اند اعمال کرده اند؟ اینها همه سوالاتی است که انتظار داریم مسولین به آنها جواب بدهند.

انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد که مصرف کنندگان نیز با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و انجام معاینات فنی خودروهای شخصی در حل این مشکل کمک کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 63098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha