توسعه صنعت خودرو با سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی

پرشین خودرو: ورود خودروسازان اسم و رسم دار به بازار ایران و افزایش حق انتخاب برای مردم، می تواند رقابت در میان تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو را افزایش دهد که این مهم در آخر به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد.

بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: ایران کشوری است با جمعیت جوان که نیاز به افزایش اشتغال در جامعه دارد بنابراین؛ صنعت خودرو می تواند به افزایش نرخ اشتغال کمک شایان توجهی کند.


وی ادامه داد: دغدغه تمام دولتمردان کشور کم کردن نرخ بیکاری است و اتفاقا خودرو صنعتی است که صنایع پیرامونی بسیاری دارد که می توانند برای بحث درآمدزایی و اشتغال زایی کمک شایانی کنند.


صدرایی با اشاره به ورود رنو به موضوع سرمایه گذاری مستقیم در کشور و تولید مستقیم خودرو بدون کمک گرفتن از دو خودروساز بزرگ ایرانی، تصریح کرد: این اتفاق در دراز مدت به نفع هر دو طرف است و اگر غیر از این باشد یعنی همین اتفاقی که در دهه های گذشته در صنعت خودرو رخ داده، هیچ اتفاق مثبتی برای صنعت خودرو و برای خودروساز خارجی نیفتاده و نفعی برای هیچکدام ندارد.


این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: چنانچه دولت به دنبال نفع ملی باشد باید قراردادهای صنایع مختلف از جمله در حوزه خودرو را به صورت جوینت ونچر بسته و برندهای خارجی را ملزم به سرمایه گذاری مستقیم در کشور کند.


 

 

بازار ایران در مسیر رقابتی شدن


صدرایی در مورد پیش بینی خود از بازار خودرو و آینده آن گفت: خوشبختانه با ورود برخی برندها به بازار و حضور قدرتمند سایر خودروسازان در کشور، بازار خودرویی ما مرحله به مرحله به سوی رقابتی تر شدن پیش می رود البته در این میان ممکن است برخی اخبار و بحث های روانی در مورد حضور احتمالی برخی برندهای جدید، بازار ایران را دچار شک کند اما این شک طولانی نبوده و بی شک بازار خودرو در مسیر خودش حرکت خواهد کرد.


وی خاطرنشان کرد: بازار خودرو بر حسب اینکه موقعیت اقتصادی فعلی چه تغییری می کند حرکت خود را پیش می برد و در این میان با بر طرف شرن تحریم ها و ورود برندهای معتبر به بازار ایران، این حوزه اقتصادی در دراز مدت بازاری بزرگ و رقابتی را تشکیل خواهد داد که نفعش برای مردم بسیار زیاد خواهد بود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha