سایه رکود در بازار خودرو

پرشین خودرو: فعالان بازار خودرو و نمایشگاه‌داران معتقدند بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و اینطور که به نظر می‌رسد این رکود تا پایان سال ادامه خواهد داشت!

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، نمایشگاه‌داران دلیل رکود در بازار خودرو را عواملی چون، شرایط بد اقتصادی مردم و بی‌کیفیت بودن خودروها می‌دانند.


نمایشگاه‌داران خودرو بر این باورند که نزدیک شدن به فصل زمستان و کم‌تر شدن مسافرت در بین مردم رکود در بازار خودرو را تشدید کرده است.


فعالان می‌گویند: مردم برای خرید خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند.


دسته اول مردمی که شرایط اقتصادی خوب دارند و می‌توانند هر خودرویی که می‌خواهند به دلخواه انتخاب و خریداری کنند. این دسته از مردم حتی می‌توانند خودروهای خارجی یا شاسی‌بلند با آپشن‌های مورد نظرشان را به راحتی انتخاب کنند، زیرا با توجه به بودجه‌ای که دارند دست‌شان برای انتخاب خودرو باز است.


اما دسته دوم مردمی هستند که یک مبلغ مشخصی برای خرید خودرو دارند و آنها می‌دانند که با رفتن به بازار باید به سمت چه خودروهایی بروند. به گفته فعالان این دسته از مردم بیشتر به سمت خودروهایی پژو و تندر90 می‌روند و بر اساس بودجه‌‌شان خودرو خود را خریداری می‌کنند.


دسته سوم افردای هستند که شرایط اقتصادی خوبی ندارند و دست‌شان برای خرید خودرو باز نیست و فقط می‌توانند خودرویی خریداری کنند که نه آپشنی خاص داشته باشد و یا حتی از نظر ایمنی هم مطمئن نباشند که به طبع وسع این مردم با توجه به بودجه‌شان به خرید خودرو پراید می‌رسد.


فعلان بازار خودرو از این شرایط بازار اصلا راضی نیستند و آنها این رکود در بازار را تا پایان سال 95 ادامه‌دار می‌دانند.


آنها امیدوارند که در سال 96 شرایط اقتصادی مردم بهتر شود و مردم برای خرید خودرو میل و رغبت بیشتری نشان دهند. البته نمایشگاه‌داران از شرکت‌های خودروساز انتظار دارند تا کیفیت خودروهای خود را بالا ببرند چراکه این امر موجب می‌شود تا مردم برای خرید خودرو میل بیشتری نشان دهند و افراد دیگر دغدغه بی‌کیفیت بودن خود را نخواند داشت.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha