کد خبر 64014
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
 لافراری  گرانترین خودروی  قرن

پرشین خودرو: همه‌ی سود حاصل از فروش لافراری در مزایده‌، به نفع بازسازی شهرهای خسارت‌دیده در زلزله‌های مرگباری که امسال در مرکز ایتالیا روی داد، صرف می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، اغلب مالکان و صاحبان فراری حس غرور و میهن‌پرستی خاصی دارند؛ اما امسال فراری با برگزاری مزایده‌ی فروش یک لافراری در جمع‌آوری کمک به‌منظور بازسازی بخش‌هایی از مرکز ایتالیا که در زلزله‌های اخیر آسیب دیدند، علاقه‌اش به ایتالیا را ابراز کرد.

در مزایده‌ای که در روز یکشنبه برگزار شد، لافراری به قیمت ۷ میلیون دلار به فروش رسید تا لقب باارزش‌ترین خودروی قرن بیست‌ و یکم را در فروش مزایده‌ای کسب کند. همه‌ی سود حاصل از فروش لافراری، تحت پوشش صندوق امداد ملی ایتالیایی-آمریکایی بنیاد زلزله، به بازسازی شهرهای خسارت‌دیده در زلزله تعلق می‌گیرد. اگرچه مبلغ جمع‌آوری‌شده به نوبه‌ی خود شگفت‌انگیز است؛ اما کمپانی RM Sotheby’s نیز کمک‌های اختصاصی خود در مقام مسئول برگزاری مزایده را به‌صورت جداگانه پرداخت کرده است.

نکته‌ی جالب توجه در مزایده این بود که کلکسیونرهای خودرو جهت هرچه بالاتر رفتن مبلغ مزایده تلاش کردند تا قیمت این لافراری به چیزی در حدود پنج برابر یک لافراری معمولی با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برسد. تنها ۴۹۹ دستگاه لافراری قبل از این مدل ویژه تولید شده‌اند و در برنامه‌ریزی که اوایل تابستان انجام شده بود، انتظار می‌رفت در این مزایده رقم ۵ میلیون دلار حاصل شود و آن را به یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای دنیا مبدل کند. برای جذاب‌تر شدن و ویژه‌تر شدن این لافراری هیبریدی ۹۴۹ اسب بخاری، فراری بدنه‌ی آن را با رنگ قرمز کلاسیک رنگ‌آمیزی کرده و یک خط رؤیایی سفیدرنگ از کاپوت جلو تا شیشه‌ی عقب خودرو به طرز زیبایی نقاشی شده است و همچنین یک پرچم ایتالیا نیز در جلوی خودرو طراحی شده است.

اگرچه همیشه برای مشتریانی که قصد انجام خرج‌های گزاف دارند؛ گزینه‌های ویژه‌ای مانند بوگاتی شیرون وجود دارد؛ اما هیچ کجا وسیله نقلیه‌ای به ارزش نزدیک به ۷ میلیون دلار پرداخت‌شده برای لافراری وجود ندارد. از آنجا که این لافراری با هدف تولید نسخه‌ای خاص پا به عرصه نهاد؛ یک مثال منحصربه‌فرد و ویژه از یک نسخه‌ی محدود (limited-edition) خودرو است و اگر دوباره به فروش برسد؛ این احتمال وجود دارد که قیمت آن حتی بیش از این افزایش پیدا کند.

منبع: زومیت

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 64014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha