کد خبر 64039
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

پرشین خودرو: دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا گفت: ۷۰ درصد مردم کشورمان دچار سوء تغذیه از دو نوع کم خوری یا پرخوری هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا گفت: 70 درصد مردم کشورمان دچار سوء تغذیه از دو نوع کم خوری یا پرخوری هستند.
 
شادنوش در هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا با تاکید بر اینکه سوء تغذیه، فقط کم خوری نیست بلکه به پرخوری نیز اطلاق می شود و به طور یقین تعداد افراد با وزن طبیعی در جامعه کم شده است، اظهار داشت: متاسفانه رفتن به رستوران و استفاده از فست فودها (غذاهای آماده) یکی از تفریحات جامعه شده است، درحالی که تغذیه سالم مردم یکی از دغدغه های نظام سلامت به شمار می آید.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: تغذیه نامناسب یکی از عوامل بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، دیابت و بیماری های کلیوی است .تغذیه ، آنقدر مهم است که حتی نباید از نقش آن در حوادث ترافیکی غافل شد؛ به طور مثال مردم باید بدانند که چه مدت بعد از غذاخوردن می توانند رانندگی کنند تا تمرکز لازم را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه اکنون در راستای تشکیل پرونده سلامت، تمام اطلاعات تغذیه ای افراد در حال ثبت است و امیدواریم این امور به صورت جدی پیگیری شود، تصریح کرد: بسیاری از زمینه های پیشگیری از بیماری ها را با یک تغذیه مناسب در دوران کودکی و نوجوانی می توان فراهم کرد. دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا همچنین به بی تحرکی اشاره کرد که در کنار عادات بد غذایی، سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
منبع: میزان
کد خبر 64039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha