کشنده ولوو تنها 4ستاره جدول ارزیابی کیفی خودروهای سنگین

پرشین خودرو: در بین 10 مدل خودروی سنگین تولید شده در داخل ایران، تنها 3 محصول بیش از یک ستاره کیفی دریافت کرده اند که این مهم نشان از ضعف کامیون سازهای داخلی در تولید خودروی با کیفیت دارد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در گزارش آبان ماه ارزشیابی خودروهای تولیدی در داخل که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است 10 مدل خودروی سنگین مورد ارزشیابی قرار گرفتند و از میان آنها تنها یک مدل کشنده توانست 4 ستاره کیفی دریافت کند.


بر این اساس، در این گزارش خودروهای سنگین به سه بخش کامیونت، کامیون باری و کمپرسی و کشنده تقسیم شده اند و در مجموع توانستند رده های کیفی مختلفی را به خود اختصاص دهند.


در بین کامیونت ها، کامیونت ایسوزو NPR75K ساخت بهمن دیزل که بیشترین تولید را در بین خودروهای سنگین به خود اختصاص داده است در رتبه کیفی یک و رده کیفی تک ستاره قرار گرفته است و کامیونت FAW ساخت سیبا موتور و کامیونت الوند ساخت سایپا دیزل به ترتیب رتبه های کیفی دوم و سوم را به خود اختصاص داده و از نظر رده کیفی نیز تک ستاره هستند.


اما در میان کامیون ها، کامیون ایسوزو FVR بهمن دیزل در بین کامیون ها تنها 2 ستاره رده کیفی است و رتبه کیفی یک را به خود اختصاص داده است. در این بخش کامیون ایسوزو NPR75M تولید بهمن دیزل و کامیون بنز WH تولید ایران خودرو دیزل به ترتیب رتبه کیفی دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند و در رده بندی کیفی نیز بر عکس کامیون رتبه اول، تنها یک ستاره کیفی دریافت کرده اند.


در بخش کشنده ها 4 محصول مورد ارزیابی قرار گرفته اند که در رتبه اول کیفی کشنده ولوو FH500ساخت سایپا دیزل به چشم می خورد که تنها 4 ستاره جدول ارزیابی خودروهای سنگین است.


در رتبه دوم کیفی نام محصول تولیدی شرکت ماموت به نام کشنده اسکانیا G410 با دوستاره کیفی به چشم می خورد و در رتبه های سوم و چهارم این بخش، به ترتیب کشنده فوتون Auman H4 ساخت ایران خودرودیزل و کشنده FAW J6 ساخت سیبا موتور به چشم می خورد که هر دو در رده بندی کیفی تک ستاره هستند.
 

کد خبر 64158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha