با شورای رقابت موازی‌کاری نمی‌کنیم

پرشین خودرو:رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: در حال حاضر شورای رقابت مسئول نظارت بر قیمت خودروهای داخلی است و سازمان حمایت فقط به شکایات مردم در این زمینه رسیدگی می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمود نوابی ، در پاسخ به این سؤال که سازمان حمایت چه اقدامی برای رفع حاشیه بازار خودرو و تأثیر خودروسازان در قیمت‌ها انجام داده است، اظهار داشت: سازمان حمایت یک سازمان عالی نظارتی است و در رابطه با قیمت خودروهای داخلی با توجه به ورود شورای رقابت به این مسأله، ما موازی‌کاری با شورا انجام نمی‌دهیم البته در این زمینه همکاری‌هایی را داریم.

وی ادامه داد: سازمان حمایت کنترلی بر قیمت خودروهای داخلی ندارد، اما در زمینه تحویل خودرو، خدمات قبل، حین و پس از فروش، مراجعه مردم به تعمیرگاه‌ها و نارضایتی مصرف‌کنندگان خودرو اقداماتی را انجام می‌دهیم و علاوه بر این اگر فردی از قیمت خودرویی شاکی باشد می‌تواند شکایت خود را در سامانه 124 ثبت کند.

رئیس سازمان حمایت ادامه داد: به این ترتیب اگر مشکل از طریق خودروساز حل شود این کار را انجام خواهیم داد و گرنه موضوع را به شورای رقابت ارجاع می‌دهیم.

نوابی با تأکید بر اینکه مردم در رسیدگی به شکایات مربوط به قیمت خودرو بی‌پناه و بی‌مرجع نیستند، گفت: دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تدوین شده که این دستورالعمل منجر به قیمت خودروها می‌شود و شورای رقابت مسئول نظارت بر قیمت‌ها است تا اگر قیمت بالاتری اتخاذ شود به این مسأله رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در مذاکره‌ای که با رئیس شورای رقابت داشتم، شیوا عنوان کرد که اگر حاشیه بازار دو خودرویی که قیمت‌گذاری آنها آزاد شده است، وجود داشته باشد این موضوع را بررسی می‌کنیم و این دو خودرو را به نظام قیمت گذاری بازمی‌گردانیم.

به گفته رئیس سازمان حمایت، نظارت این سازمان نظارت بازرسی‌محور نیست بلکه نظارت شکایت محور است.

نوابی همچنین با بیان اینکه شورای رقابت ورودی به موضوع قیمت خودروهای خارجی ندارد، گفت: ما به این مسأله نظارت داریم و اگر در قیمت یا خدمات خودروهای خارجی مشکلی وجود داشته باشد به این مسأله رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس سازمان حمایت در عین حال از بازرسی‌های سرزده سازمان حمایت در تعمیرگاه‌های خودروهای داخلی و نظارت بر کیفیت این خودروها خبر داد و گفت: فعلاً در مورد خودروهای داخلی بازرسی در بازار نداریم اما اگر قرار شود در این زمینه وارد شویم از نیرو و امکانات لازم برخوردار هستیم.

وی تأکید کرد: وقتی شورای رقابت می‌گوید که بازار خودرو را کنترل می‌کنیم، ما لزومی به نظارت در این زمینه نمی‌بینیم.

منبع: فارس

کد خبر 64194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha